Skocz do zawartości
Volter

[15.11.2015] Raport Stanu DayZ 12.11.2015

Rekomendowane odpowiedzi

Pozdrowienia ocaleni,


 


W raporcie statusu z tego tygodnia, będziemy mieli informację na tematy takie jak rendering, interfejs użytkownika, obrażenia, system animacji. Wszystkie przedstawione przez głównego producenta Brian'a Hicks'a,  głównego projektanta Peter'a Nespany'ego, głównego animatora Viktor'a Kostik'a


 


Hicks


 


Jeśli nie zdarzyło Wam się śledzić Twittera lub forum możecie nie być świadomi obecnego skupienia nad iteracją. Oczywiście cała załoga pracuje nad rozwiązaniem problemów z wydajnością, kładąc nacisk na kilka ewentualnych, nowych zmian dla pozycji pojazdu zsynchronizowanej z QA.


Najważniejsze pytanie, na które każdy chce znać odpowiedź - "kiedy wersja 0.59 będzie stabilna?"


  • kiedy będziemy zadowoleni z wydajności serwera przy maksymalnej liczbie graczy przez 12 godzin pracy
  • pozycja pojazdu ulegnie wyraźnej poprawie względem wersji 0.58

  • wysoka powtarzalność awarii serwera i błędów użytkowników zostaną rozwiązane

Poprzednia wersja 0.59 - wewnętrznie mamy nadzieję, że będziemy w stanie uzyskać kolejną aktualizację przed Bożym Narodzeniem (przynajmniej eksperymentalną).


 


Będzie to jednak zależało od stabilności poprzedniej wersji 0.59 i scalenia ich w działającą.


Jak wspomniano podczas "The Road to Beta" podczas prezentacji na PAX Australia - utrzymamy w wiedzy na temat progresu aktualizacji każdego poprzez oficjalnego Twittera i Statusy Raportu pomiędzy po i teraz.


 


PAMIą˜TAJ: AKTUALIZACJA 0.59  STABILNA Bą˜DZIE WYMAGAŁA ZRESETOWANIA SERWERA DANYCH


 


Przenosząc się do poprzedniej dyskusji wokół wersji eksperymentalnej 0.59, przejdźmy do dyskusji co będzie zaktualizowane.


 


Rendering:


 


Gotowe w październiku


  • wiele kaskadowych cieni na mapie
  • zaktualizowane postprocesy deszczu

  • zaktualizowane HDR oraz poświata

Aktualne skupienie nad:


  • skończenie postprocesów
  • optymalizacja wielowątkowości

Następne:


  • małe zbiorniki wodne i renderowanie oceanu
  • prawdziwe renderowanie nieba

 


Mamy wiele zdjęć z debugu, więc możemy podyskutować nieco bardziej szczegółowo. (Proszę mieć na uwadze że są one z maszyny debugującej i w ten sposób działają w niższej rozdzielczości/na wszystkich konfiguracjach i ich celem są testy techniczne)


 


1-1024x638.jpg


 


Na powyższym zdjęciu możemy zobaczyć polepszenie współpracy pomiędzy HDR, a efektami poświaty.


 


2-1024x638.jpg


 


3-1024x638.jpg


 


W powyższych zdjęciach możemy zobaczyć mgłę ulepszoną o prawidłową wysokość.


 


4-1024x638.jpg


 


Na tym zdjęciu w oddali możemy zobaczyć inną perspektywę mgły, z dodatkowymi efektami rozpraszania światła.


 


5-1024x638.jpg


 


Tutaj możemy zobaczyć poprawę z zakresu dynamiki, która pozwala nam rozróżnić różne poziomy światła między, wewnątrz i na zewnątrz.


 


 


6-1024x640.jpg


 


7-1024x640.jpg


 


Powyższe zdjęcia pokazują aktualne zmiany jeśli chodzi o deszcz, które powinny umożliwić bardziej bogaty i wiarygodny obraz ulewy. W połączeniu z potencjalną mgłą może to znacznie wpłynąć na naszą widoczność podczas niekorzystnych warunków pogodowych.


 


System animacji / kontroler gracza


 


System animacji i nowa kontrola gracza są głównym elementem silnika DayZ, który cały czas pokazuje progres. Nowe działania w skryptach nie mogą wejść do wersji eksperymentalnej dopóki system animacji nie będzie w pełni wspierał potrzebnych funkcji ze starszego systemu animacji.


 


Wiem, że całkowite przepisanie akcji w grze przyniosło ogromną zmianą jeśli chodzi o granie w DayZ. Ja jednak nie mogę stwierdzić czy to wystarczy. Zmiany staroświeckich metod użytych w DayZ, DayZ Mod, Armie 3, Armie 2 itd. do nowego bardziej dynamicznego systemu przyniosą ogromną zmianę, większą niż zmiana takich animacji jak jedzenie paczki ryżu lub zbieranie jabłek. I rzeczywiście, będzie to jedna z największych zmian rozgrywki w DayZ i całkowicie zmieni odczuwalne doświadczenia z gry.


 


Kiedy wszyscy jesteśmy zdesperowani, aby zobaczyć to w rękach konsumentów przed wakacjami, należy bardziej szacować, że ujrzymy to na początku nowego roku.


 


 


System obrażeń:


 


Mamy to za cel od połowy do późnego stycznia, wcześniej będzie to testowane przez graczy.


Pomiędzy nowym systemem obrażeń i nową kontrolą gracza (i oczywiście-całkowitym przepisaniem akcji gracza) mamy nadzieję naprawić główną część rozgrywki / usunąć możliwość oszukiwania w grze (duplikowanie, spamowanie akcjami, glitchowanie w strukturach, zmienianie typu amunicji na wybuchową itd.)


Zapamiętaj, że to bardziej niż prawdopodobne, że będą one powodować własne błędy, które zostaną naprawione w późniejszej fazie beta testów.


 


Ostatnimi rzeczami dla tego raportu na temat statusu gry - mała zapowiedź:


 


8-1024x738.jpg


Jednostka sterująca


 


9-1024x886.jpg


Przewody elektryczne


 


10-1024x808.jpg


Węże hydrauliczne


 


11-1024x904.jpg


Pitch Link


 


12-1024x698.jpg


Tylni rotor


 


 


Nie pokazane na zdjęciach:


  • świeca zapłonowa
  • bateria

  • paliwo lotnicze

  • olej napędowy

  • płyn hydrauliczny

  • olej przekładniowy

Pytania? Propozycje? Udaj się na oficjalne forum DayZ i dyskusuj z innymi na temat tego tygodniowego statusu raportu.


 


Aktualizacja Peter


 


Nasz nowy interfejs użytkownika powinien być częścią wydanej bety mającym na celu  polepszyć aktualne odczucia użytkownika. Dodanie kilku nowych cech do systemu interfejsu użytkownika, pozwoliło nam usprawnić proces wprowadzania nowego interfejsu użytkownika i pomogło moderatorom na przyszłość. Oczywiście jest kilka zmian dla graczy, które ułatwią życie - np. automatyczne proporcje obrazu pochodzące z aktualnej rozdzielczości lub dynamiczna zmiana położenia i skalowania elementów interfejsu. Również wzrost FPS u użytkownika nie powinien być pominięty.


 


Ekwipunek jest jednym z najważniejszych okien, nie tylko dlatego że użytkownik spędza tam wiele czasu, ale głównie do zarządzania wszystkimi małymi skarbami. Powinno ono być poręczne, łatwe do rozczytania i nawigowania, jak również w pełni funkcjonalne. Widzieliście koncepcję nowego ekwipunku i aktualnie uważamy że proporcje, układ i funkcjonalność sprawiają, że jest najlepszy jaki mógł być.


 


Z mechanicznego punktu widzenia nowy ekwipunek nadal nie posiada kilku rzeczy. Z solidnymi fundamentami przepisanego systemu ekwipunku w grze, teraz jest czas, aby zbudować coś na nim i dodać nowe funkcje, które wzbogacą możliwości i rozgrywkę. Nie będzie więcej tracenia cennego miejsca na zapałki, baterię, długopis czy inne małe przedmioty. Połączenie mniejszych i cieńszych przedmiotów z większymi może powodować luki w ekwipunku i to jest moment, kiedy zdolność rotacji przedmiotami pozwoli nam tego uniknąć. Rotacja i większa liczba małych slotów może zostać zmieniona do orientacji poziomej, aby pokazać więcej rzędów w ekwipunku prowadząc do braku konieczności scrollowania w dół. Teraz jesteś prawdopodobnie podekscytowany, kiedy zacząłeś sobie wyobrażać jak wiele przedmiotów będziesz w stanie zmieścić do plecaka (głównie broni). Z tego powodu chciałbym zobaczyć dynamiczne zmiany w rozmiarze przedmiotów jeśli zmniejsza się ich zawartość lub liczba. Innymi słowy można nosić AK wraz ze wszystkimi dodatkami w plecaku i być gotowym do walki. Mogę powiedzieć że moje emocje są na najwyższym możliwym poziomie i czuję, że to dobry czas aby trochę je zmniejszyć. Stan uszkodzenia zawartości plecaka będzie wpływał na jego miejsce wewnątrz, teraz utrzymanie w dobrym stanie plecaka oraz ubrań będzie bardzo ważne. Łącząc miejsca w grupy w obrębie jednej przestrzeni  stworzymy wirtualne kieszenie i podkreślą hardcorowy charakter DayZ.


 


Inną zmianą w grze jest zdolność do symulowania przedmiotów umieszczonych w plecaku, która nie była wcześniej możliwa, jako że elementy były uśpione w takim stanie, w jakim odłożyłeś. Teraz latarka traci baterię, jeśli przed włożeniem do plecaka nie została wyłączona, granat dymny ukazuje dym po aktywacji i granat odłamkowy może rozpocząć odliczanie Twojego życia jeśli został wcześniej odbezpieczony. Byliśmy w stanie także zmodyfikować zachowania z paska szybkiego wybierania równie dobrze. Teraz więcej ubrań w dobrym stanie daje nam możliwość wykorzystania większej liczby slotów z paska szybkiego wybierania. Ta cecha w połączeniu z poprzednimi podniesie zapotrzebowanie na ubrania w dobrym stanie skoro mają więcej zastosowań niż tylko więcej miejsca.


 


Drugą bardzo ważną kwestią nakładka na HUD, którą jak zauważyłeś w ostatniej wersji 0.59 eksperymentalnej zaczęliśmy wdrażać.


 


Aktualizacja/Viktor


 


Drużyna animatorów kontynuuje pracę nad bohaterem w kwestii nowego systemu animacji i ostatnio zaczęła pracować nad animacjami podczas urazów.


 


13-1024x638.jpg


 


Ranny bohater będzie miał wiele typów animacji. Chcielibyśmy zwizualizować kontuzje jak na przykład złamana ręka, czy noga. Z tego typu kontuzją zestaw ruchów bohatera będzie ograniczony.


 


W przeszłości już rozpoczęto realizację tego, lecz koniecznie było przerwanie z powodu ograniczeń silnika, ponieważ nie byliśmy w stanie dostarczyć doświadczeń jakie były naszym celem. Z powodu, że nowy system animacji jest coraz bliżej i oferuje nam więcej opcji to jest to dobry czas, aby kontynuować pracę nad tym. Z wyjątkiem ograniczenia użycia różnych przedmiotów, ruchy będą dostępne w zależności od urazu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodali by parę niedźwiedzi ,watahy wilków ogólnie coś co sprawiło by że nie jest tak pusto na mapie i podniosło adrenalinę -a tymczasem będziemy mieli piękna mgłę  i ładne fale 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodali by parę niedźwiedzi ,watahy wilków ogólnie coś co sprawiło by że nie jest tak pusto na mapie i podniosło adrenalinę -a tymczasem będziemy mieli piękna mgłę  i ładne fale 

-50 do fps xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te screeny to tak o kant dupy potłuc, bo nijak sie mają do tego jak gra obecnie wygląda czyli wg. mnie tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...