Skocz do zawartości
Zuru

[27.04.2016] Raport Stanu DayZ 26.04.2016

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy gracze,

po raz kolejny zapraszam do zapoznania się z tygodniowym raportem poświęconym DayZ Standalone.

Informacje od Briana

Na konferencji Pax mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda rozgrywka w wersji 0.60.
Poniżej znajdują się bugi i błędy nad którymi pracują programiści Bohemii przed wydaniem tej wersji na serwery eksperymentalne:

-Dystrybucja lootu: Problemy z brakiem lootu lub jego nadmierną ilością w niektórych miejscach mapy zostały już naprawione i przekazane do działo testerów.

-Zacinanie się magazynków: Ten problem również został już naprawiony a zespół QA nie jest wstanie powtórzyć już tego błędu.

-Sunące postacie: Programiści jak i testerzy zakończyli pracę nad tym częstym błędem animacji.
Można powiedzieć że problem rozwiązany :)

-Nowe UI – Tutaj sprawa wygląda podobnie. Wszelkie problemy zostały naprawione. Nowe UI zostanie oddane nam graczom na serwerach eksperymentalnych dzięki czemu będziemy mieli możliwość zgłaszania uwag bezpośrednio do firmy Bohemia.

FwjOlRY.png

Jeśli chodzi o optymalizację i nowy render pozostały dwie kwestie:

-Spadki FPS: Programiści testując wydajność nowego renderu odkryli że na 2 z 30 komputerów gdzie sprawdzali jego działanie wystąpił spadek klatek co dla firmy jest niedopuszczalne.
Problem jednak został naprawione przez programistów i teraz jest sprawdzany przez dział QA.

-Awarie serwerów: Okazało się że serwery z wersją 0.60 potrafią się zawiesić praktycznie bez powodu. Programiści sprawdzają co może być przyczyna takiego zachowania przed oddaniem nam wersji 0.60.

Jak widać aktualizacja jest prawie gotowa jednak nie obyło się bez błędów które opóźniały datę wydania 0.60. Należy pamiętać że wersja którą otrzymamy będzie posiadała kilka z nich co oczywiście będzie cały czas kontrolowane przez programistów i testerów z Bohemii.

Informacje od Petera

Tym razem Peter chciał się skupić na kwestii budowania baz w DayZ. Temat ten został poruszony jakiś czas temu ale potem nie otrzymaliśmy na jego temat żadnych informacji. W związku z tym Peter przedstawił zarys tego co może nas czekać w tworzenia baz dla graczy które da im schronienie, bezpieczeństwo, zapasy żywności jak i dostęp do elektryczności.

Na tą chwilę gracze mogą tworzyć małe obozowiska dzięki przedmiotom które mogą znaleźć (takie jak namioty lub beczki) oraz takie które mogą stworzyć (jak improwizowane kominki).
Podobnie będzie wyglądała w przyszłości opcja tworzenia baz. Otrzymamy nowe przedmioty które możemy odszukać na mapie jak również zwiększy się lista przedmiotów które możemy stworzyć.

W okolicach baz wojskowych będziemy mogli odszukać pojemniki siatkowe które przeniesione do bazy i wypełnione ziemią posłużą nam jako element obronny.
Z drugiej strony będziemy mogli stworzyć drewniane ogrodzenie wykorzystując odpowiednie narzędzia i zasoby.

W kwestii tworzenia takich struktur, dostaniemy pewnego rodzaju swobodę która pozwoli nam np. na zdecydowanie czy górna lub dolna część osłony ma być blaszana czy drewniana, czy do połączenia użyjemy gwoździ lub nie.
Można powiedzieć że jest to pewnego rodzaju system modułów które będziemy mogli dowolnie łączyć i dzięki temu tworzyć unikatowe obiekty.

Zostaną dodane palety z deskami lub blachami które będą działały dokładnie tak jak w tym momencie samochody policyjne lub wraki helikopterów (heli crash). Oczywiście w przypadku palet częstotliwość ich pojawiania się na mapie będzie znacznie większa.
Jeśli nie uda nam się odszukać palet będziemy mogli po prostu ściąć drzewo i skorzystać z jednego z tartaków znajdujących się na mapie żeby wytworzyć deski.

Zostaną również dodane siatki maskujące, łańcuchy itp. które będziemy mogli dodać do naszych budowli.
Tylko od nas będzie zależało czy nasza baza będzie wyglądała jak twierdza, punkt handlowy czy też po prostu przytulne miejsce na spotkanie z kamratami :)

n7HyHlI.png

Posiadaczy pojazdów możemy uspokoić gdyż projektowane bramy wjazdowe do baz są na tyle duże że pomieszczą nawet V3S.

Jeśli ogrodzenie naszej bazy będzie składało się z metalowych elementów, będziemy mogli podłączyć je do sieci elektrycznej co na pewno da do myślenia intruzom chcącym przeciąć nasze ogrodzenie obcęgami ;)

Peter nie może się doczekać kiedy odda możliwość tworzenia własnych siedzib graczom dzięki czemu będą w stanie sprawdzić jakie są prawdziwe możliwości nowego systemu budowania.

Informacje od Viktora

Zespół grafików nadal pracuje nad animacjami rannych postaci i nowych animacji broni.
Pomimo że większość z nich jest gotowa, Viktor chce je dodać dopiero gdy zostaną ukończone w 100%.

Na konferencji PAX mieliśmy możliwość zobaczyć zombie przeskakujące płoty.
Na tą chwilę zainfekowani posiadają 4 animacje pokonywania przeszkód i będziemy w stanie zobaczyć je już w następnej aktualizacji. Należy jednak pamiętać że mogą pojawić się w związku z tym małe błędy graficzne :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...