Skocz do zawartości
Zuru

[06.07.2016] Raport Stanu DayZ 06.07.2016

Rekomendowane odpowiedzi

W tym tygodniu raport skupił się na informacjach przekazanych przez Bohemię na konferencji RTX 2016 i na planach związanych z rozwojem DayZ.

 

Rzeczy do poprawienia w wersji stabilnej:

  • Awarie serwerów
  • Kopiowanie przedmiotów
  • Problemy z animacją
  • Długość „życia†namiotów
  • Orientacja przestrzenna pojazdów

Jeśli chodzi o namioty na chwilę obecną możemy przedłużyć ich żywotność poprzez złożenie i ponowne jego rozłożenie. Jednak w przyszłości wystarczy tylko przenieścić przedmioty znajdujące się w namiocie (np.przesunąć przedmiot do slotu obok). Zespół chce poprawić tą funkcję która działa już w beczkach i plecakach.
Natomiast w sprawie pojazdów, jak zapewne zauważyliście persistence nie działa poprawnie.
Na chwilę obecną samochody które pozostawimy na serwerze, po jego restarcie znikną lub zostaną uszkodzone.

 

Bohemia zamieściła również film z konferencji RTX 2016 w której możemy zobaczyć co czeka nas w nadchodzącej wersji.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3ueK3ESk6mg
 

Informacje od Petera

Zespół w tej chwili skupia się na poprawieniu problemu szybkiego przegrzewania się postaci na serwerach stabilnych. Błąd ten pojawił się wraz z wprowadzeniem nowej mechaniki odpowiedzialnej na serwerach za cykl dnia, warunki pogodowe (temperatura wiatru, mgła), położenie gwiazd, współrzędne geograficzne, data i godzina itp.

Jeśli chodzi o datę i godzinę może ona zostać zmieniona przez administratorów serwerów.

 

Niestety pliki konfiguracyjne zawierające te informacje są ściśle połączone z datą na serwerze fizycznym i tutaj pojawia się problem z przegrzanymi postaciami (temperatura w rzeczywistości jest przez to podobna do temperatury w grze).
Oczywiście celem jest ustawienie temperatury jesiennej która ma być wprowadzona na wszystkie serwery z opcją zmian dla moderów. Czyli bardzo zimne noce i dni zależne od pogody (ciepłe lub chłodne). Aby umożliwić większą kontrolę nad datą i czasem, plik konfiguracyjny zostanie oddzielony od czasu serwerowego co pozwoli na większą swobodę osobom, które zarządzają serwerami. Na chwile obecną na serwerach eksperymentalnych są wprowadzane temperatury jesienne które jak na razie zdają egzamin i ograniczają przegrzewanie się postaci.

 

Jeśli już o temperaturze mowa, zespół pracuje nad większym jej znaczeniem. Na pewno zauważyliście że już na ten moment możemy podgrzać np. puszkę z jedzeniem lub znaleźć i użyć heat pack. Mechanika ta zostanie wykorzystana do zmiany trwałości niektórych przedmiotów, co oznacza że surowe mięso lub worki z krwią po pewnym czasie zaczną się psuć. W tym celu zostaną wprowadzone lodówki które będzie można wykorzystać do ich przetrzymywania. A to oczywiście pociąga za sobą wprowadzenie elektryczności i systemu budowania baz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie przyspieszą wprowadzenie rowerów. Heat packi i tak nie działają na tę chwilę, natomiast wprowadzenie elektryczności i baz.. to średni pomysł moim zdaniem. Bazy są w porządku o ile nie są to ogromne budynki. Mapa mimo wszystko jest zbyt mała i baza powinna być po prostu namiotem i ogrodzeniem zajmującym max. parę metrów, a nie ogromnymi budynkami jak to jest w armie...

dzieki za raport ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...