Skocz do zawartości
Volter

[21.12.2016] Raport Stanu DayZ 20.12.2016

Rekomendowane odpowiedzi

W tym raporcie dowiemy się m.in o zmianach jakie nastały przy wprowadzeniu nowej wersji 0.61, o problemach z jakimi nadal borykają się developerzy DayZ oraz poznamy system Soft-Skills

 

Hicks

 

Jak wszyscy już wiedzą wersja 0.61.136770 trafiła na serwery stabilne. Developerzy niestety nie zdążyli naprawić wszystkich istniejących błędów, ale chcieli udostępnić tą wersję przed feriami. Na oddziale eksperymentalnym będą wprowadzane poprawki, następnie po udanych testach wersja będzie trafiała na serwery stabilne.

 

Postępy w wersji 0.61.136:

  • Kolejka logowania na serwer
  • Nowy system audio z Arma 3 Eden
  • Nowe dźwięki broni
  • Dynamiczny spawn zainfekowanych
  • Drapieżniki – wilki
  • Dynamiczne cienie
  • Synchronizacja łącza
  • Nowa przeglądarka serwerów

Znane problemy:

  • Poprawienie synchronizacji zawartości „kontenerów”
  • Naprawa naddźwiękowych wystrzałów
  • Korekta poziomu SFX zwierząt
  • Korekta głośności kroków zainfekowanych
  • Korekta SFX zainfekowanych
  • Aktualnie na serwerach eksperymentalnych są naprawiane:
  • Modyfikacja aktualizacji statusu gracza
  • Korekta dynamicznego światła
  • Głośność VOIP zbyt cicha
  • Problemy ze slotami w zwłokach
  • Problemy ze skokami FPS klienta

Kolejna aktualizacja związana z synchronizacją pojazdów pojawi się na serwerach eksperymentalnych po feriach. Po udanych testach trafi standardowo na serwery stabilne. Jest to ostatni raport tygodniowy do 10 stycznia 2017 roku.

 

Peter

 

Peter Nespesny mówi o nadchodzących zmianach w postaci i Soft-Skill-System, który planowany jest od dłuższego czasu.

Jakiś czas było cicho wokół tematu Soft-Skills – wszyscy czekali tylko na wydanie wersji 0.61. Teraz, że ten krok jest już wykonany, developerzy przegrzebują stare tematy. Jednym z celów tego Soft-Skill-System jest przywiązanie graczy do ich postaci. Oprócz tej funkcji są dla nich jeszcze dwa kolejne „filary”.

 

Z jednej strony, jest to wizualne starzenie się postaci. Będzie to realizowane w formie zarostu, posiniaczonych części ciała, widocznych ran. Z drugiej strony, Wytrzymałość – system ma bardzo ważną rolę. Więc z pewnością byłoby pożądane, aby zachować postać długo przy życiu by uzyskać dodatkowe punkty np. staminy.

Soft-Skill-System było wielokrotnie rozmyślane przez twórców – kilka pomysłów trafiło do kosza. Chcieli uniknąć klasycznego „leveluje tylko dla tego skilla” – to zaszkodziłoby grze według Petera Nespesny.

 

Na podstawie tych uwag, model został opracowany. Najlepiej opisuje go słowo Specjalizacje – teraz będzie nieco bardziej skomplikowane.

Specjalizacja opiera się na fakcie, że wszystkie działania i interakcje w DayZ „BYLE JAK/połączone siłąâ€ i „Precyzyjnie/wykonane z uczuciem” będą oddzielone. Przykład: infuzja krwi powinna przebiegać precyzyjnie/z uczuciem Do masażu serca potrzebne jest użycie pewnej siły.

 

Wyobraź sobie dwa rodzaje działań na osi, które maja dwa bieguny. Po jednej stronie jest BYLE JAK, a po drugiej precyzja. Podczas Spawnu, twoja postać jest dokładnie po środku tych biegunów – w neutralnym położeniu. Każde działanie w grze zapewni przepływ pozycji na osi. Niektóre działania mają większy wpływ niż inne. Cały czas istnieją tylko dwie możliwości: BYLE JAK albo precyzja.

 

Gracz zauważa po czasie, jakie działania przeprowadzili – w zależności od położenia na osi będzie się różnił zużyciem materiału, zużyciem narzędzi, wydajności i czasu dla określonych działań. Postacie które nie będą dbać o swoje umiejętności i po prostu będą grać bezcelowo nie zauważą żadnej poprawy. Jednakże, przy neutralnym położeniu na osi nie będą mieli także żadnych wad.

 

Peter uważa to rozwiązanie jako unikat dla DayZ i ma nadzieję w ten sposób, zaoszczędzi sporo rysunków, tabel i elementów interfejsu użytkownika w grze.

 

Mirek

 

Wersja która została wprowadzona na serwery stabilne niestety posiada błędy, które będą stopniowo usuwane hotfixami. Obecnie trwają prace m.in. nad problemem statusów gracza.

 

Developerzy zrobili postęp w zakresie synchronizacji pojazdów. Występują jeszcze mikro teleportacje, ale wygląda to znacznie lepiej niż wcześniej. Developerzy starają się wyeliminować ten problem jeszcze przed Åšwiętami Bożego Narodzenia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...