Skocz do zawartości
Volter

[10.09.2014] Raport Stanu Dayz - 8 Września 2014

Rekomendowane odpowiedzi

Skupienie zespołu w ciągu ostatniego tygodnia było głównie zwrócone ku rozwiązywaniu problemów z crashami serwera i klienta odkrytych podczas wewnętrznych testów 0.49. Zamiast tworzyć potencjalne hotfixy po aktualizacji, postanowiliśmy wyjść z naszych ram czasowych i wypuścić wersję eksperymentalną jak naszybciej.

 

Co to oznacza dla przeciętnego niedobitka Czernoruskiej epidemii?

Będziemy bardzo szybko wprowadzać hotfix'y wersji eksperymentalnej póki nie będzie gotowa do przejścia na stabilną. Szacujemy, że to sprawa kilku dni.

 

Dodatkowo, zespoły programowania i projektu wspólnie śledziły oszustwa kluczy i nadużycia błędów takich jak :

-Wymuszenie reinicjalizacji postaci/serwera

-Szybkie, minimalne zmiany w pozycji gracza (speedhack, glite teleporting)

 

Zainteresowanie społeczności przyszłym rozwojem północnej części Czernorusi rośnie, więc po dyskusji z Senchi, naszym Głównym Projektantem Åšwiata, stworzyliśmy przybliżony plan rozwoju tych regionów.

 

mapa_raport.jpg

 

Jak widać na mapie powyżej, zespół środowiska ma przejrzysty plan rozwoju północy i głębi lądu. Wraz z ukończeniem pracy nad północnym korytarzem, zespół zajmie się rewitalizacją istniejących już dawno wiosek i miast. Oznacza to, że kiedy praca nad nowymi północnymi miastami i wioskami dobiegnie końca, oryginalna Czernoruś zostanie poddana renowacji by nadać jej więcej smaczku post-apokaliptycznego świata.

 

Wreszcie, w ten piątek odbędzie się nasz pierwszy cotygodniowy deweloperski stream na Twitch.tv . Skieruj się na twitch.tv/dayz o 18:00 czasu GMT +2 w ten piątek, a deweloperzy grając w DayZ będą odpowiadać na wasze pytania z czatu. -- Brian Hicks / Producent

 

Peter / Głowny projektant

 

"Ten tydzień poświęciliśmy pracy nad systemem wpływu warunków atmosferycznych, który obecnie jest rozszerzany, przepisywany i naprawiany by zwiększyć jego użyteczność i nasze odczucia. Dodany również termometr może okazać się użyteczny, gdy nie jesteśmy pewni temperatury naszego ciała. Prototyp systemu dynamicznych zdarzeń - śmigłowiec UH-60 [blackhawk] tak samo jak Mi-8 otrzymają trochę uwagi zachodniego obozu. Kilka nowych przedmiotów zostało dodanych po prezentacji na PAX, takich jak paralizator czy kominiarki, które bedą dostępne w następnej aktualizacji eksperymentalnej. Polowanie również zostanie rozszerzone o sidła już niedługo.

 

Obecnie jesteśmy skupieni na czyszczeniu i odtwarzaniu/przepisywaniu konfiguracji dla wszystkich drzwi, ponieważ ich obsługa została całkowicie zmieniona w silniku gry. Usprawnienie, które zostanie zauważone jako pierwsze, to prostsza interakcja - zapomnij o koszmarze wybierania, które drzwi wybrać z menu akcji, żeby otworzyć te, które chcesz, jeśli stoisz obok wielu. Teraz silnik analizuje czy celujesz w dane drzwi i nie opiera się na odległości od nich. Druga oczekiwana zmiana to dźwięki otwierania i zamykania drzwi, które już są możliwe i wprowadzone do gry. (Aczkolwiek musimy jeszcze wprowadzić różnice pomiędzy rodzajami drzwi oraz poszerzyć zasób dźwięków)

 

Więcej dźwięków będziemy potrzebować później np. dla zamkniętych drzwi, ponieważ z ostatnimi usprawnieniami drzwi, możemy się zastanawiać nad barykadowaniem - by pozwolić Wam przejąć istniejące struktury i podporządkować je według Waszych potrzeb. Pierwsza rzecz której potrzebujemy to zamykanie/otwieranie zamków drzwi wytrychem, co zostanie potem rozszerzone o różne zamki i kłódki (nawet na kod).

Później deski, gwoździe i inne materiały w połączeniu z narzędziami dadzą nam inne możliwości niż użycie ich do walki wręcz.

 

Miejcie oczy dookoła głowy, gdy szabrujecie domy... do zobaczenia w Czernorusi!"

 

Chris / Główny grafik

"Postać

 

Od ostatniej aktualizacji zaszła największa zmiana w wyglądzie postacji wraz z wyszczupleniem jej o 10%. Bardziej podpasuje w klimacie przetrwania i pomoże w rozwiązaniu problemów przenikania ubrań czy ciał graczy. Przez to i ostatnie zmiany w budowie postaci i jej animacjach, dokonaliśmy wielu poprawek. Niestety oznacza to też przerwę w tworzeniu nowych przedmiotów, gdyż potrzebujemy grafików do naprawy najpoważniejszych błędów natychmiast. Aczkolwiek, już to zadanie zostało prawie ukończone i zaraz zaczniemy przygotowywanie nowych zestawów ubrań. Kontynuujemy pracę nad zmianą kształtu przedmiotów tak by zredukować ich przenikanie.

 

Bronie (AKS oraz AKSU)

 

Wielu z was ucieszyło się na wieść o nowym AKSU i zadało wiele pytań na twitterze i DayZ forum o kaliber z jakiego będzie korzystał. Oczywiście nie dodalibyśmy AKSU na 5.56mm, nie? W końcu, nigdy AK serii 100 nie dorównało AKSU.

 

 

akstest1.jpg

 

Obecnie pracujemy nad grafiką do amunicji 5.45x39mm.

Kolejną nowiną jest fakt, że animacje do MP133 są już gotowe i oczekują na dźwięki, a R92 jest już gotowe do wdrożenia do gry.

 

Pojazdy

 

Przyjaciele! Z radością ogłaszam, że oficjalnie zaczęliśmy pracę nad naszym pierwszym pojazdem. Dotychczas, naszym prototypem był stary pojazd z ArmA2 [był to żółty hatchback - Zeus], ale obecnie pracujemy nad nowiutką V3S, której elementy są oddzielone od siebie w sposób, który pozwoli im działać jak dodatki do broni."

 

Raport zmian na 8.09.14

 

Grafika :

- Ciężarówka V3S

- Nowy cywilny zombie

- Cywilny hangar na lotnisku w Krasnostavie

- 55-galonowa beczka

- Pistolet Derringer

- AKSU

- Amunicja 5.45mm

- Odtwarzacz kaset

- Granat dymny RGD2 (biały i czarny)

- Wodoodporna torba na przedmioty

- Wodoodporny plecak

 

Animacja :

- Poprawki

- Ukończone animacje granatów, świateł chemicznych i flar

- Animacje broni powtarzalnych

- Poprawy animacji rzucania w trakcie

- Animacje MP133 w trakcie

- Animacje podnoszenia/opuszczenia broni w trakcie szlifów

 

Projekt :

- Poprawki

- Konfiguracja i skrypty dla nowych przedmiotów

- Mi-8 dodane do losowego spawnu

- Zaawansowany system wpływu pogody na gracza

- Rekonfiguracja drzwi i dodanie efektów dźwiękowych

- Prototyp systemu barykadowania

- Finalizacja nowej klawiszologii

 

Programowanie:

- Naprawa błędów duplikacji postaci i przedmiotów

- Poprawki w walce wręcz

- Poprawki w strzelaniu strzelbą

- Przepisanie drzwi (w trakcie testów i napraw)

- Nowa klawiszologia

- Poprawki błędów desynchronizacji

- Poprawki w czacie głosowym

- Centralizacja loot'u (dynamiczne zmiany, czyszczenie)

- Nowe podstawowe zachowanie zombie

- Częściowe przerobienie respawnu i systemu oczyszczania świata

 

Tłumaczenie by Zeus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...