Skocz do zawartości
juha3456

Różnice w optymalizacji (DayZ mod i DayZ Standalone)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! :D

 

Pisze z zapytaniem do osób które grały zarówno w DayZ Standalone jak i Moda

Ja póki co na nowym komputerze miałem okazje przetestować tylko wersje standalone.

I tu rodzi się moje pytanie czy w optymalizacji tych dwóch gier jest jakakolwiek różnica?

Chodzi mi o to czy jedna ma mniejsze wymagania w stosunku do drugiej czy też mniejsze? a może w ogóle nie ma różnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz więcej fps wyciągam w modzie a dwa pathe temu było odwrotnie, coś poyebali z optymalizacja znowu. Co ciekawe, oglądałem ostatnio jakiś filmik na yt z porównaniem FPS dayz sa i army3 z mapa/modem dayzsa i na armie3 była lepsza grafa i 2x więcej fps, więc po co oni pchali w standalone ten zjebany silnik z army 2 :/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Iście świetne porównanie, gdzie Arma ma wsparcie dx11 i była robiona kilka lat. Wykorzystali silnik starszy, bo widocznie tam łatwiej było zrobić te wyjmowanie amunicji z magazynków, które widocznie jest trudne do zrobienia, bo nigdzie indziej tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że wyjmowania ammo z magazynków nie ma w A3 to nie znaczy, że to łatwiej było zrobić na silniku A2 czy tam A2.5 :D

Rozkładanych dwójnogów w A3 też nie ma i ludzie psioczą za to na bis od roku, chociaż to może dodadzą jak wyjdzie DLC Marksman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Iście świetne porównanie, gdzie Arma ma wsparcie dx11 i była robiona kilka lat. Wykorzystali silnik starszy, bo widocznie tam łatwiej było zrobić te wyjmowanie amunicji z magazynków, które widocznie jest trudne do zrobienia, bo nigdzie indziej tego nie ma.

 

Iście świetne ze caly twój post jest z du.y i nic nie wnosi do tematu xD

 

"bo widocznie tam łatwiej było zrobić te wyjmowanie amunicji z magazynków, które widocznie jest trudne do zrobienia, bo nigdzie indziej tego nie ma." <-- you made my day bro xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wole swoje rozumowanie od "po co im ten chujowy silnik z army 2" nosz ja pierdziele. Obecenie z tych wszystkich arem i dayzów, to DayZero chodzi mi najlepiej, a przecież to gówniany silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@monhzta

Moim zdaniem zrobienie DayZ głównie na silniku A2 (jest on podstawą gry, ale z domieszkami nowszych) to błąd. Gdyby gra była zrobiona na A3 wyglądałaby znacznie lepiej i lepiej działała (taka prawda, w A2 gram na średnich w A3 na wysokich i przy tym mam lepszy FPS niż w A2 na średnich). To że coś jest zrobić trudniej nie znaczy, że się nie da. Od 0.49 i hotfixa też mam znacznie gorszy FPS niż wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, silnik z army2 to syf i trzeba być retardem żeby tego nie ogarniać :) przecież sam devteam zapowiedział zmianę silnika(czyt. sami twórcy wiedzą ze ten engine to crap) na początku 2015r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@monhzta

Nie będzie zmiany silnika, tylko będzie rozwinięcie obecnego. Zrobią jeszcze większy miszmasz, dodadzą jakieś nowe bajery. O ile z tymi zmianami nie będzie związana z poważną optymalizacją to tej nowej ociężałej kobyły nic nie pociągnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój komputer jakiś highendowy to raczej nie jest (QuadCore Intel 4 rdzenie po 2,4ghz, 4Gb Ram i GeForce 8800gs 384mb pamięci)

ale mam nadzieję że optymalizacja się polepszy po "zmianie" silnika :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kubas niestety ma racje dlatego mysle ze ta gra nawet na nowym silniku bedzie "kupą" z 30-40 city-fps na highendowym sprzęcie :(

Zdefiniuj highendowy sprzęt ???

ale mam nadzieję że optymalizacja się polepszy po "zmianie" silnika :D

Raczej wątpię. Zobaczcie jaką zaawansowaną fotorealistyczną grafikę renderuje DayZ.

Jeśli dodamy do tego Obsługę DX11, nowych Shaderów.,+ 64 Bitowe wsparcie sprzętowe. To dopiero będziemy mogli mówić o nextgenowym wymagającym Highendowych sprzętów silniku który bądź co bądź jest po prosty sztywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Virtual Reality to nie syf, tylko silnik stworzony w celach uproszczonej symulacji taktycznej. Nie jest on po prostu przystosowany to survivalu i zombie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No myślę, że na tym już byś pośmigał. Ja mam 2 letniego blaszaka i na ustawieniach HIGH (1920x1080@60Hz) mam od 26 do 60 FPS-ów. problemem miast jest to że istnieje tam dużo elementów o skomplikowanej (dokładnej) geometrii.

Karty radzą sobie z efektami rozmyciami i oteksturowaniem ale często procek się nie wyrabia z obliczeniami właśnie przestrzennymi i tu boli ten silnik. Dodając do tego ograniczenia oświetlenia, blokowanie światła, zacienianie itd okazuje się że potrzebna jest naprawdę spora moc obliczeniowa. W innych grach optymalizacja jest zdecydowanie lepsza ale pamiętajmy że wiele fajerwerkowych hitów mydli nam oczy. Rozgrywka jest tak pokierowana że nie zwracamy uwagi na biedę drugiego planu który odciąża GPU i CPU. Tu czegoś takiego nie ma. no i gdzie w innych Shooterach :P masz tak odwzorowane warunki pogodowe i choćby balistykę. Te obliczenia też pobierają zasoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że troszkę teraz odbiegnę od tematu ale...

Wie ktoś może czy serwery do moda DayZ podobnego (chyba zoombies, albo Breaking Point czy coś takiego) do Army 3 jeszcze działają? Bo jakby nie patrzeć to ArmA 3 ma bardzo fajny i przyjemny silniczek około rok temu słyszałem od znajomego że grał w DayZ

na Armie 3 i optymalizacja miodna była :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Virtual Reality to nie syf, tylko silnik stworzony w celach uproszczonej symulacji taktycznej. Nie jest on po prostu przystosowany to survivalu i zombie.

 

 

Dokładnie od czasów OFP silnik ten nie jest przystosowany do dużych miast itp. Arma 1 Nawet lubi się przciąć na obecnych maszynach jak dodamy w miescie trochę jednostek. OFP miało przypadłość do przycinania się jak na całą mapę położono trawę lub w wiekszych miastach było dużo szczegułów. Ale pożyjemy zoabaczymy jak będzie w przyszłości z optymalizacją i nie spodziewajcie się od razu 99 FPS :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio dodałem arme do steam i jak włączyłem moda to mialem pokaz slajdów w szczerym polu do.miasta nawet nie wchodziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...