Skocz do zawartości
Volter

[26.09.2014] Raport stanu DayZ - 22 Września 2014

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z najnowszym oficjalnym raportem stanu DayZ Standalone na dzień 22 września 2014:

 

W ciągu ostatniego tygodnia główni członkowie teamu skupieni byli na rozwiązywaniu problemów awarii gry i serwerów z patcha 0.49 .

 

Problemy te dotyczyły kłopotów z przetwarzaniem zapisanych przedmiotów przy inicjalizacji serwera, ragdoll graczy oraz czyszczenia zbyt starych przedmiotów.

W dodatku, programiści kontynuowali swoją walkę z szybkimi zmianami pozycji gracza. (Sliding/Teleportacja)

 

Pracowaliśmy również z naszymi serwisami hostingowymi, szlifowaliśmy systemy, które pozwolą na wynajmowanie serwerów z prywatną bazą danych. Chcemy administratorom serwerów nadać i możliwość dostosowywania serwera do ich potrzeb. Związane jest to również z optymalizacją oprogramowania i sprzętu co pozwoli nam w ciągu następnego miesiąca polepszyć doświadczenie z rozgrywki.

W trakcie trwania tego procesu będziemy starać się publikować dane i statystyki z tym związane kiedy tylko to stanie się możliwe.

 

Ci, którzy mają problemy ze spawnem powinni skierować się na oficjalne forum DayZ i przeczytać informację zamieszczoną pod TYM postem. Zachęcamy wszystkich, których problem nie został rozwiązany, by poinformowali o tym w powyższym poście. Będziemy wtedy kontynuować śledztwo nad tym błędem. - Brian Hicks / Producent

 

Peter / Główny projektant

 

Oddziaływanie pogody na postać jest wciąż modyfikowane, a temperatura ciała jest teraz zależna również od ruchu. Topienie się również zostało dopieszczone i działa jak powinno. Jest już nowa wodoodporna torba więc jeśli uda się wam znaleźć wasze przemoczone ciało to będziecie mieli suche rzeczy! Powstały również dwie nowe pułapki gotowe do użycia - wnyki na małe zwierzęta oraz pułapka na ryby.

 

Oprócz tego zajmujemy się projektem barykadowania i pojazdów. Niektóre paskudne błędy związane z rozgrywką, takie jak nieskończone jedzenie/picie czy błąd przy byciu nieprzytomnym i związanym zarazem, zostały poprawione.

 

Przy okazji, jeśli straciliście stream Brian'a, Chris'a i mnie grających w DayZ to zapraszam na nasz kanał twitch.tv. Do zobaczenia w Czarnorusi ludziska!

Chris / Główny grafik

 

Większość o czym pisałem tydzień temu wciąż jest WIP (Work In Progress - Praca w toku) i nie ma jeszcze dużo nowych rzeczy o których można mówić. Strój więzienny i szpitalny są już prawie gotowe, tak jak pierwszy element kobiecej garderoby - spodnie 3/4. Zespół grafiki i projektu doszły do porozumienia nad szkicami nowych skórzanych przedmiotów do wytworzenia. Zdecydowaliśmy stworzyć również wariant V3S dowodzenia, a praca nad częsciami pojazdów trwa. Zombie "pustelnik" został ukończony i myślę, że pierwsze spotkanie z nim może być straszne.

 

ByYlynLCUAIcqKx.jpg

 

Pracujemy również nad wytrychami związanymi z barykadowaniem o którym Peter wspomniał tydzień temu.

 

Praca nad nowym, dużym namiotem wojskowym również jest w toku. Będzie można w nim przechowywać przedmioty na stałe!"

 

Viktor / Główny animator

 

Minionego miesiąca dodaliśmy nowe warianty biegu zombie. Teraz zajęliśmy się innym obszarem DayZ. Po wielu sesjach mocap'u nadal brakuje nam kilku ruchów, którymi chcieliśmy ulepszyć zombie. Dokładnie chodzi o atak zombie i ich reakcje na otrzymanie ciosu. Ostatni mocap odbył się we wtorek i przechwyciliśmy niesamowite animacje dla zedów. Nie mogę się doczekać na pojawienie się ich w grze. To nasz pierwszorzędny cel.

 

W tym samym czasie zaczęliśmy delikatnie zmieniać ruchy broni krótkiej. Chociaż zajmie to trochę czasu, pojawi się nowa, niższa pozycja z pistoletem, ruchy przy pozycji stojącej, niskiej i leżącej oraz jeszcze jedna rzecz - strzelanie z jednej ręki!

 

Animacje przeładowania MP133 są ukończone, aczkolwiek jest kilka elementów do poprawy. Jak zwykle zajmujemy się błędami, a w minionym tygodniu wiele związanych z animacją zostało naprawionych.

 

Podsumowanie na 22 Września 2014 roku.

 

Grafika :

- Prototyp proceduralnej zmiany koloru dla broni

- Poprawki kamuflażu 3D dla broni (Gałęzie, trawa - Zeus)

- Ciężarówka V3s w wersji dowodzenia

- Nowe przedmioty do rybołówstwa

- Wytrychy

- 120 litrowa beczka do farbowania skóry

- Modele budynków lotniska nad Krasnostavem

- Części pojazdów

- Strój szpitalny

- Damskie ubrania

- Steyr AUG

- Zombie starzec

- Więzienny uniform

- Duży namiot wojskowy

- Stolik ogrodowy

- Bugfix

 

Animacja :

- Bugfix animacji gracza

- Chodzenie z podniesioną bronią

- Animacje przeładowania MP133

- Przetwarzanie animacji z MoCap

- Jednoręczne strzały z pistoletu

 

Projekt :

- Bugfix

- Konfiguracja i skrypty dla nowych przedmiotów

- Pułapki na małe zwierzęta i ryby

- Topienie się

- Implementacja oddziaływania pogody na postać

- Projektowanie i implementacja pojazdów oraz ich części

- Implementacja uprawy roślin

- Projektowanie i implementacja barykadowania

- Tablice string

 

Programowanie :

- Naprawa awarii serwera i klienta gry

- Ponowna implementacja drzwi

- Wzmożenie zabezpieczeń przed teleportacją

- Naprawa respawnu

- Pozycjonowanie namiotów

- Nowe zachowanie zombie

- Ponowna optymalizacja czatu głosowego

- Optymalizacja FPS serwera

- Wsparcie dla lepszych animacji broni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...