Skocz do zawartości
Volter

[15.10.2014] Raport Stanu DayZ - 13 Października 2014

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z najnowszym oficjalnym raportem stanu DayZ Standalone na dzień 13 października 2014:

 

W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat AI zombie i planów na nakbliższe miesiące dotyczące tych systemów. Czekamy na aktualizację serwerów stabilnych do wersji 0.50, którą odbędzie się w tym miesiącu. Na serwerach eksperymentalnych w listopadzie planujemy dalsze rozwijanie systemu AI zombie. Ta iteracja skupia się na kilku kluczowych punktach gry:

 

- Skradanie jako realna taktyka przeciwko AI zombie

- Znaczne ograniczone pole widzenia przez zombie

- Skrócony zakres pola widzenia przez zombie

- Zdolność słyszenia przez zombie

 

Wpływ planowanego zachowania rozciąga się ponad oczywiste obszary rozgrywki oraz na wydajność serwera i zgodność navmesh ( ? ). Kiedy zespół programistów rozpoczął proces implementacji nowego systemu do DayZ w tym samym czasie rozpoczął się proces usuwania pozostałości systemu AI, który był stosowany dotychczas. Nowy system powinien zredukować czas łączenia się z serverami dayz oraz pozwoli na eksperymentowanie z nowymi metodami tworzenia "zainfekowanych" jak również pozwoli zwiększyć ich ilość na serwerach. Zmiany wprowadzone w systemie nawigacji AI będą miały znaczny wpływ na pozycjonowanie oraz zachowanie "zainfekowanych" kiedy gracze będą podejmowali próby uwięzienia/uniknięcia "zainfekowanych" w okolicy zabudowań jak i w terenie. Od strony usług, architektura została ukończona by wspierać i wynajmować prywatne serwery z centralnego serwera.

 

Zaktualizowaliśmy nasze zasady serwera DayZ dla publicznego serwera w celu uwzględnienia różnic pomiędzy publicznymi serwerami i prywatnymi serwerami odłamkowymi.

Oba zestawienia zasad do obejrzenia tutaj:

 

Publiczny serwer - zasady

Prywatny serwer - zasady

 

Kiedy nasz dostawca serwerów ukończy prace nad wspieraniem najmu nowych typów serwerów w każdym ze swych systemów, w przeglądarce zaczną ukazywać się prywatne serwery odłamkowe. - Brian hicks

 

Chris / Lider artystów

Broń:

 

Trwają prace nad AKS-74U i AK-74. Postanowiliśmy z Peterem, że zostawimy AK101 w grze i odróżnimy go wizualnie poprzez czarne dodatki oraz ciemny magazynek. Natomiast AK74 zawierał będzie drewniane dodatki i brązowy magazynek. AUG potrzebuje troche więcej czasu, ale mogę Wam powiedzieć że mamy wobec niego duże plany. Zastanawiamy się nad pomysłem przetworzenia AUG z karabinu z wbudowaną AUG optyką na HBAR z ACOG jeśli znajdziecie odpowiednie części. Będziemy Was informować na temat najnowszych osiągnięć.

 

Postać:

Trwają prace nad ubraniami dla kobiet oraz nowymi typami zombie - w szczególności nad Zombie farmerem. Jest trochę pulchny, ale przywalić potrafi.

 

 

 

Peter / Design Leader

Mamy teraz sporo rzeczy do zrobienia. Wzięliśmy pod lupę błędy związane z byciem obezwładnionym oraz z burlap sackiem. Naprawiliśmy je i wyglądają na gotowe. Błąd ze zwykłym posiadaniem klucza, który pozwalał na wyzwoalenie sie z kajdanek został naprawiony.

Nie będzie więcej reconnectowania się z burlap sackiem na głowie by umożliwić sobie widzenie przez niego. Dodamy również możliwośc obezwładniania za pomocą liny, taśmy oraz kabla, który został niedawno dodany do tworzenia pułapek. Sprawdzamy rówież opcję która uniemożliwi graczom mowę podczas gdy usta mają oklejone taśmą. Taśma będzie przydatna również do naprawiania różnych rzeczy. Niestety nie zostało to jeszcze zwizualizowane, ale zrobimy co się da by dostarczyć również troche wizualnych poprawek do naprawionych przedmiotów. Oprócz tego poprawiliśmy po drodze sporo mniejszych problemów i dodaliśmy kilka akcentów takich jak poprawione animacje dla niektórych akcji. Spora ilość nowych funkcji jest również w trakcie tworzenia. Pierwsze kroki w strone Ogrodnictwa i barykadowania zostały zrobione i będą w grze w najnowszej wersji eksperymentalnej dla Was do wypróbowania,

podczas gdy my będziemy nad nimi pracować dalej. Mamy już roślinkę pomidora który może być hodowany i zbierany. Dzieją się naprawdę ciekawe rzeczy. Zespół programowania rozgrywki rozpoczął prace nad kilkoma kluczowymi kwestiami dotyczącymi ich działu - nowe kontrolowanie i nowy wizerunek ekwipunku. Obie te kwestie potrzebują sporo czasu na wdrożenie do gry, ale myślę że będą warte czasu poświęconego nad ich pracą. Obie kwestie są bardzo istotne dla gry i stworzą rozgrywkę bardziej płynną. Powiem o nich troszkę więcej przy następnej okazji. Jak narazie stworzyliśmy pierwszy prototyp nowego kontrolowania postaci, który umożliwia nam szarże z bronią ręczną jak i używanie broni palnych jak broni ręcznych.

Pracujemy również nad nowymi czujnikami dla systemu AI więc przygotujcie się na prawidłowe AI zombich i zwierząt w przyszłości. Wszyscy wiemy, że skradanie się było kluczowym elementem rozgrywki w modzie i osobiście odczuwam jego brak i czekam z niecierpliwością na taką możliwość, gdyż napięcie sięga wtedy zenitu, a bicie serca przyśpiesza kiedy skradamy się za czyimiś plecami starając się być jak najciszej.

 

Projekt:

- Bugfix

- Konfiguracja i skrypty dla nowym przedmiotów ( mały kamień, nasiona, przewody, radio)

- Łatanie przedmiotów taśmą

- Uszkodzenia drzwi

- Blokowanie drzwi

- Temperatura, wilgotność - usprawnienie

- Dodano loot do nowych struktur

- Zaawansowane melee

- Ogrodnictwo

- AI zwierząt i zombie

- Budownictwo

- Kontrola

- Wyposażenie

- Nie można korzystać z przedmiotu podczas rzucania ?

- Picie z dwóch studni działa tak samo ?

 

Programowanie:

- Krytyczne poprawi wyposażenia

- Nieumyślne przełączenie broni

- Nowa kontrola gry

- Problemy z wydajnością serwera

- Statystyki rozgrywki

- Poprawa loot-u

- Drzwi persistence

Przedmioty:

- skórzane przedmioty możliwe do stworzenia

- kamuflaż snajperski i 3D kamuflaż na broń

- damskie spodenki i sweter

- nowa broń dwulufowa MP133

- ubranie więzienne

- Karabin Steyr AUG

- zombie pustelnik

 

Animacje:

- nowa animacja biegania bez broni

- nowa animacja wyżymania ubrań

- nowa animacja walki zombie

- poprawienie bugów animacji gracza

- zmiana animacji walki aresztowanego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...