Skocz do zawartości
Volter

[30.10.2014] Raport Stanu DayZ - 27 Października 2014

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z najnowszym oficjalnym raportem stanu DayZ na dzień 27 października 2014:

 

Pozdrowienia Ocaleni,

 

W ciągu najbliższych kilku tygodni będziecie mieli okazję zobaczyć pewne małe (ale skuteczne) zmiany strony internetowej DayZ takie jak raporty stanu, streamy deweloperów czy jej układ. W celu usprawnienia, zmieni się tradycyjny format naszych strumieni deweloperów, a raport o stanie zacznie się bardziej skupiać na technicznej stronie DayZ, jak również na istniejących wyróżnikach i przypisach. Strona DayZ uzyska funkcję „Wczesny Dostęp” - kalendarza obejmującego nasze zamierzenia aktualizacji eksperymentalnych oraz stabilnych, sesji gier, wypowiedzi deweloperów, specjalnych wydarzeń i pokazów z uczestnictwem odbiorców.

Tak na boku, to szczęśliwie w tym tygodniu ujrzymy stabilne wydanie wersji 0.50 na Steam. W połączeniu z ostatnim wsparciem w postaci serwerów prywatnych dla klientów DayZ wynajmujących serwery oraz ciągłych dążeń w usprawnieniu wydajności serwerów, mamy nadzieję zamknąć pierwszy rok rozwoju DayZ z silnym wsparciem ze strony społeczności graczy. Stabilność trwałości przechowywania danych (opcja persistance), a także transport i przeprojektowanie A.I. to cele, które staramy się wdrożyć przed świętami Bożego Narodzenia. Jak zawsze będziemy dyskutować na temat postępu tych celów w naszych raportach o stanie i komunikować o postępach prac na bieżąco.

 

Aktualizacja: Jak wspomniano na Twitterze DayZ Dev (@dayzdevteam), obecnie pracujemy nad rozwiązywaniem problemów napotkanych podczas pretestów wersji 0.50 dla wersji stabilnej. Cele są skierowane na jej publikację w przyszłym tygodniu podczas zaplanowanej przerwy technicznej, jednak będziemy was informować o postępach.
W tym czasie, eksperymentalna wersja serwerów jest zaktualizowana w najnowszej kompilacji 0.50 – celem wykonania testów obciążeniowych i objętościowych przed przyszłotygodniowym okienkiem technicznym.

Upewniaj się sprawdzając DayZ dev hub co tydzień i miej oko na zmiany w DayZ.com - Brian Hicks / główny producent

 

Peter / główny projektant gry

"Koniec miesiąca jest za rogiem, a to oznacza tylko jedno: po trzech wydaniach eksperymentalnych z rzędu nastał czas, aby dostarczyć najnowsze stabilne wydanie aktualizacji DayZ. Przez ostatnie kilka dni poprawialiśmy kilka ostatnich błędów, które znaleźliśmy w różnych miejscach i szlifowaliśmy bieżący stan wewnętrzny wersji tak, aby można było ją dystrybuować jako wersja stabilna i żeby lśniła przez kolejny miesiąc. Równie dobrze mogę powiedzieć, że będziecie mieli mnóstwo rzeczy do wypróbowania i zrobienia. Pozwólcie mi szybko przypomnieć funkcje i treści dodane dla was do gry w tym miesiącu.

Przy pomocy odpowiednich narzędzi jesteście teraz w stanie orać glebę w szklarniach i sadzić nasiona, z których wyrosną rośliny dające plony, które można zebrać. W tej początkowej iteracji upraw wdrożyliśmy pomidory uprawiane w stałych miejscach, a w niedalekiej przyszłości dodamy więcej roślin, a miejsca nasadzeń będą bardziej dowolne. Po reimplementacji drzwi w silniku gry mogliśmy dodać efekty dźwiękowe otwierania/zamykania jak również zamykania/otwierania ich zamków wytrychem, co jest pierwszym podstawowym wdrożeniem barykadowania. Drzwi mogą być otwarte również przy użyciu siły, więc nie obawiajcie się, że ktoś was zamknie i pozostawi na śmierć. Dbałość o waszą postać została również rozszerzona o zniszczenie butów zależne od ich wytrzymałości, chropowatość powierzchni, na której są używane, szybkości poruszania się i przebytego dystansu. Ekspozycja postaci na warunki pogodowe, temperaturę i moknięcie została ulepszona, a w połączeniu z dodanymi heat pakami (podgrzewaczami), nawet snajperzy nie muszą się obawiać, że zamarzną w czasie zasadzania się na wroga. Również inne funkcjonalności zostały rozszerzone, jak naprawianie rzeczy i ubrań taśmą izolacyjną oraz skórzanym przybornikiem do szycia. Możecie również użyć przybornika do szycia do zszywania waszych ran. Zostały także dodane nowe gatunki zwierząt, teraz w Czarnorusi spotkacie nową kozę i kurę. Dotychczas wspomniałem już o kilku nowych przedmiotach. Jeśli chodzi o bronie, jest nowy, długo oczekiwany, ich zestaw zawierający MP-133, R92, AK-47, AKS-74U, a jako bonus poręczny Derringer. Do użytku ręcznego jest młot dwuręczny oraz kastet. Ubrania zostały wzbogacone o pełen mundur strażaka i inne części. Plecaki również są wzbogacone o SPOSN i plecaki wodoodporne. Naprawiliśmy kilka irytujących niedogodności takich jak uwolnienie się z kajdanek, widzenie przez worek po zalogowaniu się z nim na głowie, powiązanie nieprzytomności z dwoma stanami, topienie się postaci, ustawianie ogniska i namiotu, powstawanie pojemnika i wiele innych.

 

W ostatnim raporcie statusu dawałem znać, że napiszę coś o nadchodzącym nowym wyglądzie apletu ekwipunku. Obecny aplet jest dobry i daje radę, ale są pewne małe wady. To, co ja szczególnie lubię, to zarządzanie, z dużą dbałością o detale, przedmiotami w dostępnej przestrzeni, a to dostarcza imersji – to nie tylko jakiś spis, lubię także łatwe użycie przez funkcjonalność podnieś i upuść. Ogólnie chcielibyśmy rozwinąć dobre strony i ulepszyć niedostatki, jak na przykład sloty wirtualnych rąk lub niespójności w operowaniu wyposażeniem. Z nowym apletem ekwipunku będziemy mieli możliwość robienia takich rzeczy jak stworzenie zasobnika na każdy obiekt, blokowanie, dynamiczna zmiana pojemności, dynamiczna zmiana liczby slotów szybkiego dostępu w zależności od zasobnika i wiele więcej, nawet być może będzie możliwe obracanie przedmiotów. Nasz starszy projektant Jan Tomasik „bawi się” obecnie interfejsem użytkownika od strony ekranu wyposażenia i to jest to, co ma do powiedzenia:

 

"Poziomo ułożony ekran wyposażenia lepiej wykorzystuje przestrzeń dzisiejszych monitorów 16:9. Ten układ zmniejsza do minimum konieczność przewijania zapasów i nie zasłania widoku na postać gracza i jego okolicy. Gracz ma lepszy ogląd posiadanych przedmiotów i czas zarządzania łupami jest znacznie zmniejszony. Spis jest w pełni modułowy, więc zmieści się nawet na 4:3 i oferuje w przyszłości możliwość bycia organizowanym nawet przez samych graczy. Wszystkie rozmiary slotów są takie same w całym interfejsie użytkownika, więc gracz zawsze jest pewny, czy element pasuje do gniazda czy nie. Gracz może wybrać czy chce mieć awatar panelu na lewej czy prawej stronie ekranu i można również zorganizować kolejność pojemników." Możesz zobaczyć koncepcję układu poziomego Jana na załączonym obrazku, oczywiście efekty wizualne są tylko tymczasową makietą.

 

oINzm6O-450x253.jpg

 

Ciesz się nowym stabilnym wydaniem, a w międzyczasie... do zobaczenia w Czarnorusi ludzie! "

 

 

Viktor / główny animator

"Zespół animatorów był zajęty tworząc nowe animacje w grze takie jak przeładowanie derringera, wykręcanie/wyżymanie ubrań, używanie granatów, flar i świetlików oraz inne.

Mamy również nieco przeprojektowane animacje siadania. Nowa poza znacznie zmniejsza ilość przenikań przedmiotów gdy trzyma się pistolety, jedno i dwuręczne przedmioty.

Dokonał się również postęp z nowymi zombie, ponieważ obecnie biegają przy użyciu nowych systemów. Teraz musi ulec poprawie animacja i A.I., dzięki czemu będzie można uruchomić nowe animacje.
Ostatnie tygodnie przyniosły wiele dyskusji na temat kilku świetnych rzeczy wchodzących do gry. Ta, którą jestem najbardziej podekscytowany, to kontuzjowany gracz znany również jako kulejąca animacja pokazywana już jakiś czas temu. To nie był jeszcze właściwy czas, aby wprowadzić ją do gry, bo jest bardzo powiązana z wieloma systemami i większość domyślnych animacji musi być najpierw wykonane i sfinalizowane. Uzgodniliśmy na jak wiele stanów podzielone będą obrażenia i również chcielibyśmy wyrazić niektóre choroby animacjami takimi jak kaszel, kichanie, gorączka i inne. Å»eby było jasne, to coś, czego nie zrealizujemy wcześniej niż w przyszłym roku. Ale jestem pewien, że warto poczekać."

 

 

(Uwaga: Noty postanowieniowe nie są dziennikami zmian – są szybkim wglądem na zadania zespołów pracujących przez cały ten tydzień)

 

 

Projekt:

  • Poprawianie błędów przed wydaniem stabilnym
  • Konfiguracje i skrypty dla nowych elementów
  • Szlifowanie obecnego stanu rzeczy
  • Tabele utrzymania łupów
  • Rozmieszczenie łupów
  • Crafting
  • Sterowanie
  • Wyposażenie
  • Pojazdy
  • AI Zombie

Programowanie:

  • Krytyczne poprawki wyposażenia
  • Sterowanie pojazdami
  • Nowe sterowanie grą
  • Trwałości stanów drzwi
  • Poprawa dystrybucji łupów
  • AI Zombie/zwierząt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...