Skocz do zawartości
Volter

[06.12.2014] Raport Stanu DayZ - 01.12.2014

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, gdy wersja 0.51 weszła na serwery stabilne, mogliśmy patrzeć, jak ocalali na Czarnorusi badają i oddziaływają z jej zawartością i mechaniką. Ustanawiają interakcję pomiędzy graczami w zakresie rozszerzonych sposobów pozyskiwania mięsa, lub wspólnie podróżując po mapie w poszukiwaniu V3S. Teraz zespół jest skupiony na poprawkach krytycznych i optymalizacji wydajności leżącej po stronie serwera do nadchodzącej w połowie grudnia wersji 0.52 (w związku z nadchodzącymi świętami).

Według mnie dwa pierwsze kwartały 2015 r. przysporzą wiele emocji.

 

Ubiegły rok obfitował w dużą ilość pracy rozgrywającej się za kulisami, która oddziaływała na rozgrywkę i grywalność dla znacznej części aktywnych użytkowników Wczesnego Dostępu. Jako ktoś, kto w tym roku spędził ponad 3000 godzin w Czarnorusi, jestem autentycznie podekscytowany możliwościami.

 

Mówiąc o moim czasie spędzonym w Czarnorusi, jak wszyscy wiecie namiot wojskowy (który można zapakować) został ostatnio dodany do wersji stabilnej. Tak jak sobie wyobrażałem, jest jednym z wielu możliwych „stałych przedmiotów”, które mogą znaleźć ocalali i używać ich do tworzenia własnych obozów w Czarnorusi. Począwszy od namiotów do ogrodzeń, upraw, kontenerów, różnych poziomów palenisk i tak wielu innych, widzę rozwój tej funkcjonalności poprzez wstępne namioty „jamniki” moda w coś, co upodobni się do prawdziwie improwizowanych i zdolnych do dalszej rozbudowy obozów ocalałych.

 

Mówiąc o społecznościach ocalałych, to nasz konkurs na serwer prywatny zakończył się i tak jak jestem szczęśliwy ogłosić zwycięzców, tak muszę powiedzieć, że było znacznie więcej wpisów niż oczekiwałem i podjęcie decyzji nie było łatwe.

 

Jest masa fantastycznych społeczności DayZ, a przynajmniej teraz mam całą listę serwerów, dla których muszę znaleźć czas, aby je odwiedzić.

 

Zwycięzcami, bez określonej kolejności, są:

- FriendlyFlashMob
- The Midnight Crew
- TAW.net

 

Gratulacje dla zwycięzców, upewnijcie się, kontaktując z support@dayzgame.com, o rozpoczęciu procesu zgłoszeniowego waszego serwera prywatnego. Dla tych, którzy wysłali zgłoszenie, ale nie wygrali, nie bądźcie smutni na tyle ton zgłoszeń, nie było ani jednego, które nie było wspaniałe. Będziemy rozwijać nowe wsparcie i opcje dla serwerów prywatnych w styczniu, więc miejcie oczy szeroko otwarte.

Ciągle nie bandyta.
Brian Hicks / Główny Producent

 

Chris / Główny Grafik

"Długi czas się nie odzywałem! Przepraszam za to, ale miałem ważny powód. Masa rzeczy dzieje się w zespole grafików!

 

Grafika postaci:

Obecne prace nad postacią skupiają się wokół nadchodzących zmian w systemach animacji oraz AI zombie. Zdejmujemy skórę ze starych zombie i eksportujemy szkielety do nowego autorskiego format. W żaden sposób nie powstrzymuje to nas od tworzenia nowych partii szablonów modeli zombie, dzięki którym moglibyśmy tworzyć szybko ładunki nowych typów zombie o różnych kształtach, rozmiarach i wieku. Jest to szczególnie ważne od ostatnich wiadomości dotyczących testowania nowych zombie sugerujących, że wkrótce będziemy mieli możliwość znaczącego podwyższenia liczby odradzających się zombie. Prace w tym obszarze będą postępować i może zająć jeszcze trochę czasu ich zakończenie, ale mogą się zwrócić w przyszłości.

Jeśli chodzi o ubiór ocalałych, to dokończyliśmy kurtkę pilota bombowca i dodamy nową kurtkę pikowaną, która powinna mieć mniej problemów z przenikaniem/przycinaniem obiektów niż obecna, którą zamierzamy zastąpić.

 

Bronie:

Dodaliśmy AUG w nieco niedokończonej wersji, która obecnie nie współdziała z jakimikolwiek dodatkami. Jakkolwiek mamy nadzieję przekształcić go w wysoce modyfikowalną platformę, a dodanie RIS jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Model jest gotowy i prawdopodobnie wkrótce przedstawię zdjęcie jako zapowiedź.

Pracujemy równiez nad Winchester’em Model 70 Alaskan, co oznacza, że muszę ruszyć tyłek i opracować projekt dla problem celowników optycznych (np. jeden celownik dla dla wielu karabinów). Również możliwe, bo polecono mi upewnić się, że tłumiki wygladają ładnie, tak więc, że zwycięsko powrócą do gry.

Pojazdy:

Teraz, kiedy projektanci porządkują pewne wymagania techniczne pojazdów korelujące z grafikami, my zajmujemy się formułowaniem mapy drogowej pojazdów planującej liczbę i typy pojazdów, o które poprosili projektanci. Ekscytującym będzie zobaczyć w nadchodzących tygodniach rozszerzenie funkcjonalności pojazdów. Ostatnio również dodaliśmy miejsce katastrofy nowego helikoptera, które wygląda znacznie lepiej od starego UH60s."

 

Mirek / Główny Programista Rozgrywki

 

"W tym tygodniu skupiliśmy bieżącą pracę na wewnętrznych testach AI nowych zainfekowanych/zwierząt. Główny system AI został stworzony przez zespół z Bratysławy i korzysta również z nowego systemu animacji, który pomoże nam w lepszej nawigacji jednostek AI i bardziej złożonych systemach walki.

Co do pierwszej implementacji, nie ma dużo nowych zmian w zainfekowanych, ale powinna ona poprawić wydajność serwera i sterowania. Pozwoli również na zwiększenie liczby zainfekowanych na mapie i implementację do gry mechaniki skradania się.

Obecne testowanie ukierunkowane jest na wydajność i jeśli wszystko pójdzie dobrze, planujemy wprowadzić ją na serwery eksperymentalne (jak tylko będziemy zadowoleni z tego jak się sprawuje). Po tym planujemy ulepszyć skradanie się i walkę i chcielibyśmy umieścić je na serwerach eksperymentalnych z wersją 0.53.

Kontynuujemy również ulepszanie pojazdów, poprawę systemów dystrybucji i respawn’owania łupów i innych zadań długookresowych, takich jak nowa mechanika sterowania w grze i nowy system wyposażenia. Nasłuchujcie nadchodzących szczegółów.”

 

Peter / Główny Projektant

" Długo mnie nie widzieliście drodzy ocaleni. Mam nadzieję, że przetrwanie w Czarnorusi jest obecnie ciut bardziej satysfakcjonujące z waszym nowym najlepszym przyjacielem - Praga V3S (przy okazji V3S jest skrótem od 3-tony do specjalnych celów wojskowych). W rzeczywistości ta wdrożona wersja ma raczej ograniczone funkcjonalności, jednakże możecie cieszyć się swobodną jazdą podczas niej. Rozpoczęliśmy prace nad bardziej złożoną mechaniką serwisowania i napraw. Akumulator będzie najprawdopodobniej kolejną częścią niezbędną do funkcjonowania waszego pojazdu, więc bez niej możecie próbować uruchomić silnik tyle razy ile chcecie, ale nie pojedziecie nigdzie, co oznacza również, że dodajemy do aktualnych czynności rozruch i zatrzymanie silnika. Jeśli wszystko się powiedzie dodamy animacje wsiadania I wysiadania, które zostały na ostatnią chwilę usunięte przed wydaniem ze względu na pewne błędy działania prowadzące do niepożądanych efektów, jak wsiadanie/wysiadanie przez zamknięte drzwi. Pracujemy również nad skonfigurowaniem skrzyni ładunkowej do V3S, a przy obecnym stanie implementacji wyposażenia nie jest to takie proste jak się wydaje. Nowe warianty kolorystyczne V3S są gotowe, więc wkrótce będziecie mieli możliwość prowadzenia szarej, pomarańczowej oraz niebieskiej.

 

Możecie zapytać, nad czym pracowano poza samochodami? Cieszę się, że mogę wam powiedzieć, że jest kilka nadchodzących rzeczy, o których napomknąłem dawno temu w szczególności tłumiki, piła łańcuchowa i samobójstwo. Niedawno została dodana opcja używania większej liczby dźwięków strzelania na broń, więc teraz możemy sprawić, że tłumiki będą użyteczne i powrócą do spawn’u łupów. Otwiera to również drogę tym tworzonym ręcznie, więc będziecie mogli zdecydować czy zatrzymacie butelkę PET jako manierkę, czy zrobicie z niej tłumik. Wstrzymaliśmy piłą łańcuchową z kilku powodów powiązanych z systemami animacji i walki wręcz, ale teraz w naszym odczuciu nadszedł całkiem dobry moment na popchnięcie tego tematu w jakiejś dzikiej, grubiańskiej formie. Podjęliśmy decyzję o przerobieniu całkowicie sposobu dokonywania samobójstwa. Zakończyliśmy na płynnej części rozgrywki, która nie spowoduje przerwania immersji. Samobójstwo rozpoczyna się gestem, a podczas gdy jesteś w tej przewlekłej pozie, wciąż możesz zdecydować czy rzeczywiście chcesz pociągnąć za spust i zakończyć swoją niedolę natychmiast, albo odpuścić i mocniej się postarać, aby przeżyć nawet mając złe rozdanie w ręku. Dodatkową wartością takiego rozwiązania jest to, że możesz przyjąć taka pozę nawet z pustą ręką.

 

Oprócz tego, że wciąż usprawniamy ogrodnictwo o możliwość produkcji nawozu, gdy gotowanie zostało przeprojektowane o zaawansowane funkcjonalności, które mieliśmy na myśli, na przykład będziecie mogli włożyć do paleniska naboje i zbadać, co się z nimi stanie po pewnym czasie. Damy również wsparcie stylu rozgrywki pustelnika. W niedalekiej przyszłości nie będziecie musieli szabrować okolicy w poszukiwaniu łupów, a stać się samowystarczalni, jeśli tego sobie zażyczycie i wybierzecie taki styl rozgrywki. Na razie będziemy dodawali nowe przedmioty i możliwości prac ręcznych włączając wykonywanie prymitywnych noży kamiennych oraz patroszenie, kolejnym krokiem będzie dodanie kości, pochodnia i alternatywne sposoby rozpalania ognia bez zapałek.

Nie zapomnijcie pozostawić odrobiny paliwa do piły... Do zobaczenia w Czarnorusi ludzie! "

 

 

Noty Postanowieniowe do tygodnia 01 grudnia 14
(Uwaga: Noty postanowieniowe nie są dziennikami zmian – są szybkim wglądem na zadania zespołów pracujących przez cały ten tydzień)

 

Graficy:

• Ghillie pełnej długości
• Kurtka pikowana
• Kurtka bombowca
• V3S deska rozdzielcza wysokiej jakości
• Winchester Model 70
• Tasak/Topór
• Siekiera/Toporek

 

Animacja:

• Wsparcie dla nowych Zombie
• Optyka
• Animacje pojazdu
• Animacje piły łańcuchowej
• Animacje miecza

 

Projektanci:

• V3S Praga naprawa błędów
• Konfiguracja i skrypty do samobójstwa
• Konfiguracje tłumików
• Konfiguracje piły łańcuchowej
• Zdefiniowanie łupów dla nowego scentralizowanego rozmieszczania łupów.

 

Programowanie:

• Krytyczne poprawki panelu wyposażenia
• Wsparcie/poprawki krótkofalówek
• Wsparcie systemu dźwięku
• Przeprojektowanie/ulepszenie rozmieszczenia łupów
• Naprawa błędów systemu komunikacji Audio/Global
• Diagnostyka/ naprawa błędów symulacji pojazdu
• Błędy połączeń graczy (ochrona graczy przed atakiem podczas logowania/zanim będą mogli się ruszyć).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...