Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Ostatnio biegałem po mapie i rozmyślałem nad realnością gry. No i w momencie, gdy skończyły mi się zapałki, uświadomiłem sobie, że kilku realnych rzeczy brakuje. Dopisujcie proszę co Waszym zdaniem powinno znaleźć się jeszcze w DayZ, a nóż ktoś petycję do Bohemianów wystosuje :)

Po moich rozmyśleniach:

  • zapalniczka, krzesiwo magnezowe lub inne źródła ognia- no bo są tylko zapałki a nie kombinowałem z rozpalaniem ogniska od flary.
  • zwierzęta drapieżne - OK! zrzyna z H1Z1, ale gdy się zastanowiłem, to przydałoby się takie urozmaicenie (podobnie jak większa ilość zombie- np. zbieganie się w stad(k)a), np. czajnik na skraju lasu czeka na ruch w mieście, tkwi tak np. 30 minut aż tu musi uciekać bo go wilk goni.
  • Alkohol i papierosy - jest zabijanie, kanibalizm to czemu nie używki?? Butelka z piwem gasi pragnienie i głód, po trzech/pięciu mamy problem z celowaniem a obraz podczas poruszania rozmazuje się. VODKA- do dezynfekcji ran, wypicia (jak piwo) a w większych ilościach, np. cała butelka 0,7 wymioty albo i nieprzytomność... papierosy mogą być tylko jako efekt wizualny- rozmowa między nieznajomymi, jeden trzyma giwerę pod ręką i fajkę w gębie... wizual fajny. Nie promuję picia i palenia, tak jak gra nie promuje zabijania i kanibalizmu- gdyby ktoś coś :)
  • Możliwość budowania szałasu lub schronień survivalowych- tu mógłbym się rozpisać, ale każdy chyba wie o co chodzi. Nadmienię brak śpiworu- zamiast palić ognisko albo butlę gazową (po których łatwo nas odnaleźć zarówno w mieście jak i terenie otwartym)- śpiwór, włazimy do środka i ogrzewamy się.
  • Możliwość kamuflażu naturalnego- chodzi o gałązki w czapkach/kapeluszach/chełmach jak i w innym ekwipunku, który by to umożliwił. Albo wymazać twarz w błocie/glinie/popiele albo i farby maskujące na skórę, nie ma ich.

 

Takie moje "widzi mi się", napiszcie co mogłoby się jeszcze pojawić w DayZ :)

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TomAll wszystkie te rzeczy, które wypisałeś mają pojawić się w DayZ.

- Ognisko w tej chwili można flarą rozpalać
- Zwierzęta drapieżne -  około pół roku temu wrzucałem model wilka, którego pokazali developerzy
(tutaj znalazłem jeszcze niedokończony jak był - KLIK )
- Alkohol/papierosy/narkotyki - też około pół roku temu była o tym wzmianka
- Budowanie baz to przyszłość DayZ - persistence musi działać jak trzeba
- Kamuflaż naturalny - malowanie twarzy - jak na tą chwilę tylko fanarty, ale developerzy nie odrzucili tego pomysłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie dokopałem się do postów z przed pół roku, a z racji being so freshz nie wiedziałem.
 

- Zwierzęta drapieżne - w H1Z1 i Rust takowe są, byle się doczekać w DayZ

- Kamuflaż naturalny - sama nazwa wskazuje, że developer zapomniał o tym na samym początku

- Presistence - ok, baza z prawdziwego zdarzenia niech czeka na przyszłość, ale szałasik, w którym można się schować, ogrzać. Nie oczekuję szałasów z systemem przejść tunelowych, coś prostego (5min roboty) przydałoby się, nawet raz na 4h

- Spiwór- to powinno być ;)

 

Volter na pewno też masz kilka pomysłów względem rzeczywistości, co by się przydało w DayZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że mam pełno pomysłów tylko może niech inny użytkownicy się wykażą :)

Względem realistycznego życia można by dodawać mnóstwo pomysłów, ale wszyscy wiedzą, że jest to niemożliwe. Dla mnie w tej chwili liczy się 5 rzeczy:

- Optymalizacja
- Dobrze działające persistence
- AI Zombie
- Budowanie (baz, szałasów itp.)
- Rozbudowa panelu administracyjnego, tak abyśmy mogli graczom sensownie pomagać

Jeśli zostanie to co napisałem powyżej wprowadzone do gry to mogę spać spokojnie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślisz o ideii, kórą zastosowano w H1Z1- tj. zombie, które reagują na hałas, zbierają się w grupki, dokonują pościgów; a także podział na zombie mniej i bardziej aktywne, tj. jeden nie pobiegnie bo niemoże (stary dziadek) a kolejny będzie biegł do momentu stawienia mu czoła.

Ogólnie chodzi mi także o AI zombie, które w DayZ spotkać czasami jest trudniej niż innego gracza, a przecież zombie to jeden z fundamentów gry.

Czy takie rozwiązanie "stadne" przysłużyło by się grze? Ja myślę. że tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, że tak, tylko w DayZ jest jeden problem. Tutaj nie ma zombie - są zainfekowani. Developerzy nadając im taka nazwę mogą robić z nimi co popadnie. Po ostatnich filmikach z sesji MoCAP, która ma na celu nadanie nowych animacji zainfekowanym i nie tylko, można zobaczyć, że ich ataki są znacznie szybsze i bardziej urozmaicone niż obecne. Wszystko pokaże czas i odpowiednia optymalizacja gry/serwerów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już sobie wyobrażam.

Kopanie dołów

Szlug w twarzy

przenoszenie zwłok

amputacje na żywo

"take down'y" (egzekucje, podcinanie gardła, duszenie itp itp)

OPTYMALIZACJA

więcej masek :3

Prawdziwe noce

noktowizja/termowizja

 

:v lets hunt begin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydałyby się też jakieś bardziej zmutowane zombie, bardziej przerośnięte (bossowie - jak tank w l4d), które rzadko można spotkać ale jeżeli już to byłyby dużym wyzwaniem nawet dla kilku uzbrojonych graczy. Np jakiś zmutowany niedźwiedź czy coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już sobie wyobrażam.

Kopanie dołów

Szlug w twarzy

przenoszenie zwłok

amputacje na żywo

"take down'y" (egzekucje, podcinanie gardła, duszenie itp itp)

OPTYMALIZACJA

więcej masek :3

Prawdziwe noce

noktowizja/termowizja

 

:v lets hunt begin

Åšwiat by oszalał na punkcie DayZ! Już czuję zawroty głowy i nieprzespane noce:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że mam pełno pomysłów tylko może niech inny użytkownicy się wykażą :)

Względem realistycznego życia można by dodawać mnóstwo pomysłów, ale wszyscy wiedzą, że jest to niemożliwe. Dla mnie w tej chwili liczy się 5 rzeczy:

 

- Optymalizacja

- Dobrze działające persistence

- AI Zombie

- Budowanie (baz, szałasów itp.)

- Rozbudowa panelu administracyjnego, tak abyśmy mogli graczom sensownie pomagać

 

Jeśli zostanie to co napisałem powyżej wprowadzone do gry to mogę spać spokojnie :P

 

 

to jest esencja tego co jest potrzebne a 90% graczy będzie miało uśmiech zadowolenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to bądźmy dobrej myśli, że chłopaki z południa nie siądą na laurach, bo z każdym z Was się zgadzam- optymalizacja, różnorodność "zainfekowanych", wprowadzenie bardziej różnorodnych możliwości behawioryzmu gracza.

Czytałem kiedyś post o temacie (mniej więcej) " gra jest dla ludzi i to ludzie decydują kim chcą być w grze"- samarytanin czy bydlak, samotny wilk czy gość od wsparcia ogniowego w grupie.
Jeśli deweloperzy (a na pewno) słuchają obiekcji graczy to wtóruję - INDEED; najlepsza gra na Åšwiecie.

No ale to za jakiś czas.

A teraz prośba do świerzaków, takich jak ja- TEÅ» DAWAJCIE POMYSÅY; wyobraźnia jest ogromnym narzędziem i daje obraz tego, czego widzieć oczom żywego nie dane.

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem kiedyś post o temacie (mniej więcej) " gra jest dla ludzi i to ludzie decydują kim chcą być w grze"- samarytanin czy bydlak, samotny wilk czy gość od wsparcia ogniowego w grupie.

 

To czytałeś mój post w tamtym temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czytałeś mój post w tamtym temacie :)

 

W rzeczy samej, ale nie pisałem, by wazeliną nie leciało :)

Dużo czytam różnorakich wątków, porad i komentarzy. Z doświadczenia trzeba korzystać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to wszystko co zostało wcześniej wspomniane, a także:

- System podziemnych tuneli na całej Charnorusi :D  - jeśli nie było problemem dodać alcatraz to i to nie byłoby głupim pomysłem.

- Tworzenie swoich schowków, ziemianek np. na kartofle ( i nie tylko ) :D

- Lepszy system poruszania i obsługi całej gry. Nie ukrywajmy ze gry BI na silniku RV są dość oporne i "tępe" co nie znaczy że ZÅE, mają swój urok, ale chyba każdy się ze mną zgodzi.

- Też super pomysłem byłoby już wspomniane losowe rozmieszenie jakieś "bosów" powiedzmy w trzech największych miastach na mapie.

- Starzenie się postaci - chociaż tu może być problem

 

A tak już poza i smieszniej:
- mycie zębów, 

- używanie szamponu, np. nie umyjesz się 2 tyg to latają nad tobą muchy :D

- fajny pomysł na początku dayz jak wydali to papier toaletowy, wiadomo do czego

- spanie, w czasie rzeczywistym :D

- nasiona zielonej rośliny, od tak dla klimatu :P

- wykonywanie ruchów frakcyjnych dla podtrzymania gatunku ( wymagany towarzysz płci przeciwnej )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysły Siergieja są dobre :) Szczególnie te "poza i śmieszniej" i właśnie nawiązując do latających much i nie mycia się- nie zauważyłem, by ubrania brudziły się podczas np. czołgania po ziemi przy padającym deszczu. Rzeczy mokną, ale się nie brudzą, podobnie jak V3S, jeździ i jeździ i wygląda tak samo.

MaxUnited też ma rację co do budynków, ale to pewnie też z biegiem czasu zostanie poddane obróbce.

 

Siergiej wspomniał o lepiankach/skrytkach. Tak sobie myślę, że do tego można było by dodać "okopanie się". Dla snajpera to ciekawa opcja mogła by być, cały w ghillie i okopany, byłby naprawdę trudnym przeciwnikiem. A łopata jes, więc i saperkę można dodać :)

 

Wróce jeszcze do liczebności zombie/zainfekowanych- łazimy tak po tych miastach i miasteczkach. Dużo domów, ludzie tam mieszkali. Zombie nie ma zbyt wielu, to gdzie podziała się reszta mieszkańców? Tutaj możny by naprawdę rozbudować ten wątek. Po pierwsze to zwiększyć ilość zombie, dwukrotnie :) ale dodać też trupy, które można też lootować. Wyobraźcie sobie, wpadacie na komisariat policji i w pokoju dwa trupy policyjne, jeden ma magazynek do MP5 a drugi granat. Albo w domu pani Swietłana w fartuchu ma puchę (damged) brzoskwiń... Można ten wątek rozwinąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okopanie się dla snajpera...

 

Ale to jest! :D na low detalach jak patrzysz na gościa powyżej 150 metrów który leży, to zwykle widać karabin i plecak tylko :v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musieli by najpierw ustawić parę podstawtowych rzeczy. A to się będzie mijać z celem. Skoro aktualnie 'ziemia' jest obiektem o małej ilości polygonów i na to nałożona jest siatka z low texturami... To wyobraź sobie co by się wydarzyło gdyby zmienili na high poly podłoże... fakt okopy by działały i tak dalej. ale drop fps -30 dla każdego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który snajper się okopuje (w warunkach dayz :) ), jak już coś to BPP raczej. W sumie takie stawianie okopów było już od dawna w armie np w CSLA mod, żołnierzyk mógł sobie postawić foxhole ;)

W dayz moim zdanie raczej mało opłacalny patent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...