Skocz do zawartości
Volter

[05.03.2015] Raport Stanu DayZ 03.03.2015

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z najnowszym oficjalnym raportem stanu DayZ na dzień 03 Marca 2015:

 

Pozdrowienia Ocalali,

W ostatnim tygodniu wersja 0.54 trafiła na serwery stabilne. Jak wspomniano na oficjalnych forach DayZ – pewien odsetek aktywnych użytkowników doświadcza zaburzeń zachowania tej aktualizacji. Krótko mówiąc, trwają wewnętrzne prace nad poprawką dla wersji 0.54 ukierunkowane na poprawę:

  • Awarii wyrzucania do pulpitu
  • Niskiej wieloteksturowości
  • Niskimi FPS w grze
  • Stałym “Odbieraniem” ekranów ładowania podczas gry

Podczas gdy członkowie zespołu programowania i QA wyznaczeni do tej poprawki wdrażają swoją pracę do wersji eksperymentalnej celem testów, reszta zespołu kontynuuje prace nad wersją 0.55. Aktualizacja 0.55 powinna być jedną z najfantastyczniejszych dla użytkowników serwerów stabilnych – w związku z pracą skupiającą się na rzeczach, począwszy od:

  • Iteracji A.I. zwierząt
  • Rozbudowy upraw
  • Rozbudowy gotowania
  • Płynach eksploatacyjnych dla pojazdów
  • Rozbudowy pułapek/sideł
  • Testowania sterowania gospodarki centralnej
  • I wielu więcej..

Trwa praca nad większymi zadaniami opartymi o silnik, takimi jak zastąpienie renderera, nowym sterowaniem gracza, nowym modułem silnika dźwięku i powiązanymi z nimi zadaniami. Co najbardziej ekscytujące, to to, że patrzymy do przodu, na to, co będzie wymagane do wsparcia Warsztatu moddingu na Steam’ie dla DayZ, dlatego zespoły rozpoczęły prace analityczne zarówno nad wymaganiami dla tworzonej nowej zawartości, jak i zawartością spuścizny DayZ Mod’a, która ma być wspierana. Od strony spuścizny – współpracowaliśmy ściśle z Sumrakiem, autorem mapy Namalsk do Arma 2 / DayZ Mod’a i zakończyliśmy podstawowe analizy oraz testy sesji multiplayer na mapie Namalsk w DayZ. Droga do wsparcia właściwego ekosystemu w Warsztacie Steam zajmie trochę czasu, ale naszym celem jest posiadanie mocnego zestawu narzędzi, dokumentacji i przykładów do momentu osiągnięcia przez DayZ wersji 1.0 i wyjścia z fazy Wczesnego Dostępu. Będziemy sięgali po więcej treści twórców DayZ Mod’a w nadchodzących miesiącach w celu zbierania informacji i dokładnego omawiania jak ma wyglądać modding DayZ.

 

2015-02-27_00002-450x253.jpg

 

Jak zwykle – zaglądajcie na oficjalne fora DayZ – Deweloperzy są tam obecni, aby dyskutować o pomysłach, zbierać informacje zwrotne i komunikować się ze społecznością.

Brian Hicks / Główny Producent

 

W czasach, kiedy próbowałem przetrwać i dowiedzieć się, jak wszystko działało modzie DayZ, w odróżnieniu od wielu innych rzeczy, byłem też zaskoczony szczególnie jedną prostą sprawą – podczas bezczynności, zainfekowani na bieżąco wybierali swoje cele podróży. Początkowo mechanika wydająca się nieznaczącą, stała się dla mnie dynamiczną grą w skradanie się, która w każdym przypadku jest autentyczna. Nie mogę zliczyć jak wiele razy bicie mojego serca przyspieszyło, kiedy nagle zainfekowany zmienił swój kierunek, gdy ja próbowałem prześlizgnąć się koło niego lub wieki czekałem ukryty w pobliżu próbując tylko wybrać punkt momentu ruchu, aby się przemieścić do pożądanego miejsca, żeby uświadomić sobie, że do tego obszaru zbliża się więcej zainfekowanych. To nieprzewidywalne zachowanie powodowało, że się ich bałem próbując zminimalizować swoją obecność w celu osiągnięcia powodzenia – przetrwać w nieprzyjaznym środowisku i szczęśliwie znaleźć oraz dostać to, czego potrzebowałem.

 

Szybki skok w teraźniejszość, od wydania DayZ zakażeni byli jedną z naszych głównych kwestii i byliśmy tego bardzo świadomi. Wielu z was było rozczarowanych ich działaniem i brakiem widocznych postępów. Szczęśliwie, wkrótce, przywrócimy waszą wiarę we właściwie funkcjonowanie zakażonych. Z nowymi, w większości, AI, czujnikami i systemem animacji , będącymi teraz na swoim miejscu, możemy ostatecznie rozpocząć transformację zakażonych w rzeczywiste zagrożenie, którym zawsze miały być.

 

Oczywiście na początku wstępne wdrożenie oparte o nowe systemy będzie podobne do stanu obecnego, ponieważ musimy uporządkować wiele rzeczy, wyłapać i rozwiązać najbardziej dokuczliwe problemy i stworzyć właściwe podwaliny. Proszę, więc nie oczekujcie natychmiastowej przemiany w zakażonautów. Widzę, że znów się obawiacie, ale hej, my wciąż jesteśmy w głębokim rozwoju, a wy możecie doświadczać tych zmian z rękoma, które są częścią zabawy zaangażowanej we wczesny dostęp do gry. Chcę was zapewnić, że więcej zaawansowanych rzeczy będzie wciąż wdrażanych później, jak dokonamy postępów z ich implementacją wraz z dalszym rozwojem AI, czujnikami, odnajdywaniem ścieżki oraz systemem animacji.

 

Czego więc w ogóle spodziewać się od nowych zakażonych? Po pierwsze, co oczywiście jest bardzo ważne, to wyraźnie wydajność, która pozwala nam dodać więcej z nich do środowiska. Pierwsze testy pokazały nam, że wydajność serwera jest całkiem solidna nawet z 1500 zakażonymi na mapie, co jest obecnie 5 krotnie większą liczbą niż zazwyczaj na serwerach stabilnych.

 

Zakażeni są zaprojektowani, aby stanowić zagrożenie dla ocalałych, tak więc ich zmysły są bardziej wrażliwe, poruszają się szybko na krótki dystans i mogą być zabójczy w walce w zwarciu. Można ich spotkać głównie na obszarach mieszkalnych, im większy obszar, tym więcej obecnych zakażonych. Obszary mogą być wyczyszczone, co zachęca do barykadowania budynków i zakładania baz. Po pewnym czasie zakażeni ponownie zbliżą się do obszaru. Ponieważ chcemy promować skradanie się do napotkanych, możecie minimalizować szanse bycia zauważonym czy usłyszanym, przez ubieranie się w ciemniejsze lub maskujące ubrania i lekkie buty, spowalniając wasze ruchy, zniżając sylwetkę w kucnięciu lub czołgając się, unikając użycia świateł i robienia hałasu oraz tak dalej. Szczęśliwie możecie również odwrócić ich uwagę, gdy wędrują do niechcianego miejsca przez rzucanie hałasujących przedmiotów, światło lub inne działania w jakiś sposób atrakcyjne dla nich. Musicie być ostrożni w takich sytuacjach, ponieważ są oni całkiem zainteresowani tym, co się wokół nich dzieje. Kiedy skupisz ich uwagę, będą polować na ciebie bezlitośnie z łatwością formując po drodze grupy. Nie możesz ufać nawet drzwiom czy barykadom, kiedy chcą się tobą pożywić. Mają szybkie przyspieszenie, ale zwalniają po pewnym czasie lub tracą zainteresowanie jeśli się za bardzo oddalisz, albo się potkną. W walce używają różnych rodzajów ataku opartych o dystans i siłę, co powoduje walkę z nimi bardziej interesującą.

 

Aby zakończyć, całkiem nowi zakażeni będą również mieć nowy wygląd i odgłosy, które stopniowo będą się ukazywać i zastąpią stare modele, tekstury i efekty. Razem otrzymamy 50 różnych typów męskich i żeńskich zakażonych ubranych w stroje, które można znaleźć w okolicy, więc nie będą więcej odróżniać się od ocalałych. Niektóre z nich będą zwykłymi obywatelami, wieśniakami, ale można również spodziewać się różnych robotników, urzędników, policjantów, żołnierzy, strażaków, sanitariuszy, więźniów, pacjentów, dziennikarzy, ocalałych.. i mnóstwa innych. Wkrótce dokonamy prób (przesłuchań) z kandydatami na aktorów użyczających głosu zakażonym i jestem bardzo zadowolony z tego, że kierunek sfx (efektów dźwiękowych) jest pozycją, która dostarczy dreszczy i gęsiej skórki.

 

Åšwit jest tuż za rogiem...do zobaczenia w Czarnorusi ludzie!

Peter / Główny Projektant

 

Animacja:
- Animacja ataku zainfekowanych
- V3S Animacje
- Gestykulacja - poprawki
- Wsparcie dla nowej kontroli gracza
- Wsparcie dla nowych systemów zainfekowanych

 

Projekt:
- Szkodniki roślin
- Choroby
- Wsparcie dla nowych systemów zainfekowanych
- System dla spustu w broni
- Manualna skrzynia biegów
- Gotowanie
- Centralna gospodarka
- Naprawa błędów

 

Programowanie:
- Refaktoryzacja inwentarza
- Dystrybucja lootu dla budynków
- AI zombie i zwierząt
- Kontroler postaci (animacja i fizyka)
- Pojazdy - manualna skrzynia biegów i naprawa błędów
- Flaregun - ulepszenia
- Bezpieczeństwo - poprawki

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie raporty stanów brzmią świetnie i napawają optymizmem, jednak optymalizacja gry nadal leży i kwiczy a wszechobecne lagi podczas walk z zombiakami aż kują w oczy. Należy również wspomnieć o nieszczęsnych V3S (wystarczy spojrzeć na wczorajszego streama dzikusów jak ciężarówka wyskoczyła w niebo i spadła po minucie 500 metrów dalej od miejsca stłuczki). Nam wiernym fanom pozostaje cierpliwie czekać i mieć nadzieje, że w tym podłym zainfekowanym świecie będzie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...