Skocz do zawartości
Volter

[03.04.2015] Kwartalny Raport Stanu DayZ

Rekomendowane odpowiedzi

DayZ_Quarterly-review_logo-450x282.png

 

Jako iż zmierzamy powoli w stronę drugiego kwartału, spójrzmy na cele i osiągnięcia kwartału pierwszego. Od początkowego wdrożenia nowego AI dla zainfekowanych i zwierząt, do centralnej gospodarki.
- Podstawowe pojazdy
- Centralna gospodarka (zaawansowana dystrybucja loot’u)
- Nowy rendering
- Nowy Zombie AI
- Podstawowy system Stealth (zombie, zwierzęta, ...)
- Choroby
- Lepsze gotowanie i ogrodnictwo
- Zaawansowany Anti-Cheat (Dynamic BattlEye)

 

Podstawowe Pojazdy: Praga V3S i Symulatory pojazdu

 

v3s-450x253.jpg

 

Zaczynając od zarysu symulacji fizycznej, praca zespołu odpowiedzialnego za silnik i rozgrywkę połączona z ludźmi od design’u zaowocowała pierwszym podstawowym pojazdem na platformie stabilnej- Pragą V3S .Czekając na drugi kwartał- dalsza iteracja pozwoli nam rozszerzyć liczbę pojazdów, wprowadzić ich wyposażenie i konieczność ich konserwacji.

 

pasek.gifzestaw.gifakumulator.gif

 

 

Oprócz tworzenia nowej symulacji fizycznej dla podstawowych pojazdów lądowych, zajęliśmy się specyficznym dla Dayz kontrolowaniem postaci . Od strony technicznej, zarówno silnik, kontrola gracza i ogólna konstrukcja systemu pozwoli nam na znacznie większe dostosowanie pojazdów, jak również pozwoli nam doświadczyć czegoś innego niż tradycyjne „2x W= szybki bieg”.

 

Centralna Gospodarka: Ilość itemów

 

 

mapa-450x450.jpg

Gospodarka kontroluje zaplecze  ilości, rodzaju, miejsca i regionu itemów lub system pojawiania się loot’u. Kontynuowano pracę nad CG przez cały pierwszy kwartał, a wdrożenie go na wersje eksperymentalne nakłoniło nas do wpuszczenia 0.55 pod koniec kwartału na wersje stabilne. Idąc w stronę kwartału drugiego- system ten,  jest też zarówno powiązany z pobocznym utrzymywaniem serwera, czyszczeniem itemów oraz właściwym ich respawnem.

 

Przeniesienie systemu z  wersji eksperymentalnej na stabilną  pozwoli nam na dokładną kontrolę gospodarki w grze,  a tym samym pokaże jak postępuje przepływ między wybrzeżem a północą. Pozwala to również na „popchnięcie” gracza w kierunku bardziej alternatywnego zdobywania pożywienia, jak ogrodnictwo, polowanie i gotowanie.

 

Nowy Render

 

 

render-450x409.jpg

 

 

Nowy rendering, jedna z najdłużej trwających prac nad podstawowym zadaniem dla Enfuzji, rozwijanie technologii silnika bazy DayZ to separacja nieistniejącego zapisu renderowania z symulacji bocznej silnika i stworzenie zupełnie nowego modułu renderowania. Kluczowe znaczenie dla elastyczności i trwałości silnika Enfusion, zadanie to niewątpliwie jest jednym z najpoważniejszych uaktualnień technologii dla posuwającego się do przodu DayZ. Było dużo więcej zadań niż mogliśmy oczekiwać (po byciu kilkakrotnie pod presją przesunięcia terminu wydania nowego modułu). Q1 dobiega końca, od zakończenia modułu dzieli nas kilka tygodni, przeprowadzono analizę czasu potrzebnego na realizacje stosowanych obecnie technologii directx9, prace zostały podjęte. Wewnętrzny przegląd wykazał, że dodatkowy czas spędzony na podłączeniu DirectX9 w nowym module renderowania jest w przybliżeniu identycznym czasem, który będzie wymagany do dodania supportu DirectX11. Zgodnie z pierwotnym zamiarem wsparcia DirectX9 w parze z DirectX12 ustąpiło w przemyśle zwiększonemu wsparciu DirectX12, decyzja została podjęta, aby porzuci DirectX w nowym module renderingu a przenieść się bezpośrednio na support DirectX11. Przy towarzyszących trzech oddzielnych platformach (DirectX9, DirectX11 i DirectX12) nie jest wykonalne aby DirectX11 był wyraźnym zwycięzcą dla głównego nurtu platformy docelowej.

 

 

en1.jpg en2.jpg en3.jpg en4.jpg

 

 

Co to oznacza dla Ciebie, średniego survivalowca?

- Będziemy do przodu z początkowym wsparciem tylko dla DirectX, ewentualnie dla DirectX12
- Windows Xp nie będzie już dopuszczalny, ponieważ wsparcie DirectX11 nie obsługuje tego systemu
- Windows XP był zawsze poniżej minimalnych wymagań dla DayZ
- szacowany czas do wydania kompletnego, nowego modułu renderowania i obsługiwania DirectX11 to około 2 miesiące
- Początkowy cel to 1:1 czyli aspekt wizualny analogicznie do symulacji renderowania
- Po wdrożeniu powyższych podpunktów, zespół projektantów będzie miał dostęp do bardziej niezawodnych i skomplikowanych efektów cząsteczkowych takich jak: krwawienie, ogień, flary itp. Efekty te będą przykuwały większą uwagę. W świecie Czarnorusi będziemy mogli zauważyć mgle.
- Przewidywana data zakończenia dodania supportu do DirectX11 to koniec maja 2015

 

 

Nowa AI i Stealth (zainfekowanych i zwierząt)

 

 

zombie-450x281.jpg

 

W początkowej wersji DayZ było oczywiste, że istniejące AI zostało „pożyczone” od poprzednich tytułów, a z wykorzystaniem naszej oryginalnej bazy technicznej nie było w stanie dostarczyć takich  zainfekowanych i zwierząt, jakich chcielibyśmy wam dać.  Jako że pierwszy kwartał 2015 roku dobiega końca, powoli zaczęliśmy wdrażać bardzo wczesną wersję nowego AI zombie i zwierząt, stworzonego specjalnie dla  DayZ na serwery eksperymentalne. W 0.55 możemy zobaczyć bardzo wczesną wersję obu AI na serwerach stabilnych.

Bardzo ważne jest, aby pozwolić graczowi poczuć się i  myśliwym i ofiarą.   W pierwszym kwartale podczas  pracy nad nowym AI od strony silnika najbardziej skupiliśmy się na tym, by pozwolić graczowi zobaczyć, że może uciec przed zainfekowanymi używając sprytu, zamiast siły brutalnej i może równie dobrze użyć tej samej taktyki podczas polowań.

 

Choroby

 

 

woda-450x252.jpg

 

 

Kontakt z inną osobą, picie z zanieczyszczonych akwenów wodnych lub spadek odporności organizmu poprzez warunki pogodowe panujące w Czernorusi - ryzyko kosztem utraty zdrowia postaci było dość długo oczekiwane.  W Ostatnim patch’u kwartału pierwszego wdrożyliśmy wstępnie choroby - pierwszą z nich jest cholera.

Wstępne wdrażanie zostanie oczywiście poszerzone  do bardziej złożonego systemu.  Od całkowitej integracji leków z mechanizmem zdrowia, które już funkcjonują, po bardziej złożone choroby, takie jak grypa, dur brzuszny i wiele innych.  Wraz z zamknięciem kwartału pierwszego, stabilna wersja 0.55 da wam ryzyko zachorowania na cholerę poprzez picie brudnej i zainfekowanej wody występującej na terenie całej Czernorusi. Układ odpornościowy naszej postaci, jak i tabletki filtrujące wodę będą kluczem do przetrwania.

 

 

 

Lepsze Gotowanie i Ogrodnictwo

 

 

rosliny-450x253.jpg

 

Przeżycie dzięki „Matce Ziemi” było celem, który pragnęliśmy rozwinąć. W pierwszym kwartale możemy zobaczyć rozwój opcji ogrodnictwa oraz mechanizmu polowania i gotowania. Długo oczekiwana ekspansja początkowej fazy gotowania została już dodana- gotowanie jest teraz bardziej złożone dzięki możliwości rozbudowania ognisk, dzięki statywom do gotowania i dzięki piecykom.

 

kominek-450x275.jpg

 

Ulepszone gotowanie pozwoli na ogrzanie większości itemów lub spowoduje skutki uboczne, jak np. w wypadku włożenia do ogniska naboi lub puszek z farbą (BOOOM!) . Rozwinięty został także proces przechodzenia żywności od stanu surowego poprzez ugotowany, kończąc na spaleniu, jak i rozkład warzyw, owoców i mięsa.

 

papryka.gif ryba.gif jablko.gif bakl.gif

 

Ponieważ wdrożenie Centralnej gospodarki rozwija się całkiem nieźle, niedługo ujrzymy gospodarstwa stworzone przez graczy , a stanowiska do gotowania, takie jak piece czy ogniska, staną się nieodłącznym ich elementem, który zostanie ściśle powiązany z opcją persistence.

 

 

Zaawansowany Anti-Cheat

 

 

ani-450x253.jpg

 

 

Współpracując ściślej z BattlEye wciągu kwartału, zespoły programistyczne i produkcyjne wprowadziły aktywniejszą wersję BattlEye’a do DayZ na Steam’ie. Dodatkowo, aby zapobiec tradycyjnym formom cheat’owania- ponad 4000 cheater’ów zostało zbanowanych od początku lutego. Oczywiście jest to jeden z serii kroków w trwającej „walce” i należy wspomnieć także o lukach , które niestety występują, lecz dzięki temu, że rozwój DayZ jest dostępny dla opinii publicznej, otwiera nam to szereg kwestii związanych z bezpieczeństwem, które musimy wziąć pod uwagę. Jednak inicjatywa połączenia BattlEye’a z nadchodzącym solidniejszymi dodatkami dla VAC, ma na celu zapewnić rozwój agresywnej postawy wobec cheater’ów w DayZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...