Skocz do zawartości
Devil09

Poradnik- [0.59] Dodajemy sobie FPS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć sześć.

 

Tym razem bez grafik, bez wulgaryzmów, bez zbędnego lania wody.

 

Z góry przepraszam za wokale ale jestem na etapie w którym ząb zaatakował mi połowę głowy i żadne środki przeciwbólowe nie chcą mi pomóc to zwalczyć. W dodatku razer krakeny się posypały i nagrywałem czymś co nie powinno mieć w ogóle opcji łapania dźwięku,...

 

Wyprzedzając falę hate'ów że już temat wałkowany- sposób znany, ale to jak się go wykonuje jest inny.

 

Mój zestaw:

amd fx8350

sapphire radeon 7950 vapor-x oc

trident-x 16gb 2400mhz

asrock 990fx extreme 9

 

Testowany na 3 różnych komputerach, wynik od 10 do 60 fps różnicy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. sceneComplexity = object details - jak ustawisz w grze na normal, a później w pliku zmienisz sceneComplexity na 50k to tak jakby ustawić w grze poniżej very low = kupa i zanikanie postaci na odległość bez optyki.

http://i.imgur.com/t6r2bNL.jpg

objects detail aka sceneComplexity: 200k very low, 300k low, 500k normal, 750k high, 1000k very high

 

2. Jak komuś crashuje gra z parametrem -winxp to niech go nie używa albo zmieni w grze HDR Quality na Very Low, a jak się komuś nie chce włączać się gry to w pliku konfiguracyjnym Dayz.cfg zmieniamy HDRPrecision=16; na HDRPrecision=8;

 

3. Ta strona to bullshit bo podaje te same lipne ustawienia dla każdego kompa oprócz tych związanych z rdzeniami, wątkami i pamięcią.

http://prntscr.com/8chqk2

Masz sprzęt parę razy droższy a podaje ci gówniane ustawienia na kompa mojego pokroju to coś jest nie tak.

 

Oczywiście poradnik działa, zwiększa fpsy ale obniża komfort gry imo (sceneComplexity).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. sceneComplexity = object details - jak ustawisz w grze na normal, a później w pliku zmienisz sceneComplexity na 50k to tak jakby ustawić w grze poniżej very low = kupa i zanikanie postaci na odległość bez optyki.

http://i.imgur.com/t6r2bNL.jpg

objects detail aka sceneComplexity: 200k very low, 300k low, 500k normal, 750k high, 1000k very high

 

2. Jak komuś crashuje gra z parametrem -winxp to niech go nie używa albo zmieni w grze HDR Quality na Very Low, a jak się komuś nie chce włączać się gry to w pliku konfiguracyjnym Dayz.cfg zmieniamy HDRPrecision=16; na HDRPrecision=8;

 

3. Ta strona to bullshit bo podaje te same lipne ustawienia dla każdego kompa oprócz tych związanych z rdzeniami, wątkami i pamięcią.

http://prntscr.com/8chqk2

Masz sprzęt parę razy droższy a podaje ci gówniane ustawienia na kompa mojego pokroju to coś jest nie tak.

 

Oczywiście poradnik działa, zwiększa fpsy ale obniża komfort gry imo (sceneComplexity).

Dlatego dajemy 'tylko do odczytu' a później w grze ustawiamy normal. bez zmian ustawień- zasięg widoczności bez Hunting scope to 350m. Z- sięga 750 metrów. 

 

Ogólnie masz sporo racji, ja jestem tego świadomy ale nie jestem w stanie odpisać zachowując logikę wypowiedzi przez tego zęba. Jeden policzek wygląda jak dynia :D

 

 

Faktycznie, fpsy podskoczyły, ale gra stała się niegrywalna przy tych ustawieniach - tekstury zupełnie rozmyte, nie zauważyłbym niedźwiedzia z odległości ~500 metrów.

Zależy od rozdzielczości na której grasz i jakie masz ustawienia. Plik konfiguracyjny tylko ingeruje w zasięg renderowania obiektów. Nie ich jakość.

 

 

 

 

Odnośnie poradnika. Jak wspomniałem w nim ( z 5-6 razy), ten poradnik PSUJE gre ale dałem też wgląd do moich ustawień jak wyjść z tego 'bezstratnie' pod względem graficznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony proponuję jeszcze zmienić jedną rzecz w pliku DayZ.cfg.

Mianowicie linijkę PipQuality=0.

wcześniej miałem na 3, po zmianie na 0 duży wzrost fpsów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mój zestaw:

amd fx8350

sapphire radeon 7950 vapor-x oc

trident-x 16gb 2400mhz

asrock 990fx extreme 9

 

 

 

Devil widzę że masz 16 GB szybkiego ramu, próbowaleś zainstalować dayz na ramdisk, rozwiązanie wydajniejsze niż SSD ale wymaga minimum 16 GB ram ja mam 8 i nie testowałem tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Devil widzę że masz 16 GB szybkiego ramu, próbowaleś zainstalować dayz na ramdisk, rozwiązanie wydajniejsze niż SSD ale wymaga minimum 16 GB ram ja mam 8 i nie testowałem tego

Nie chcę rozszerzać kłamstwa, ale wydaję mi się, że szybszy dysk nie zwiększy klatek. W moim przypadku SSD przyspieszył ładowanie się gry, ale klatki na dłuższą metę były takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę rozszerzać kłamstwa, ale wydaję mi się, że szybszy dysk nie zwiększy klatek. W moim przypadku SSD przyspieszył ładowanie się gry, ale klatki na dłuższą metę były takie same.

 

Nie chodzi mi o zwiększanie FPS ale o to że w takim wypadku gra działa szybciej, szybsze ładowanie się tekstur. Wiadomo że  SSD i ramdisc nie dadzą nam wzrostu fps w grze ale poprawi się szybkość działania gry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Devil widzę że masz 16 GB szybkiego ramu, próbowaleś zainstalować dayz na ramdisk, rozwiązanie wydajniejsze niż SSD ale wymaga minimum 16 GB ram ja mam 8 i nie testowałem tego

Niet. W zasadzie mam drugie 16gb które leży w pudełku i się kurzy.

Ale niet- nie bawiłem się jeszcze w ramdisk'i.

 

Na razie siedzę nad tym poradnikiem, tzn znalazłem kolejne 'udoskonalenie' które może podciągnąć fps'y. :v:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Btw, gram ostatnio na laptopie (urlop) i z ciekawosci zmienilem wspomniane pipquality z 3 na 0, i kurde cos jest na rzeczy bo boosta dostałem i nie mam już tylu frezów / ścinek i ogólnie wydaje się że trochę więcej klatek jest teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@machlak

Może określmy to nie tylko jako wzrost a brak spadków? Sam wiem jak mając DayZ na HDD wchodziłem do dużych miast i zaczynał się ostry drop (pomijając ten normalny drop fps z powodu tego, że jestem w mieście), bo gra musi sporo doczytać. Na SSD już tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...