Skocz do zawartości
Zuru

6 Pytań do - Brian Hicks

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy gracze,

Udało mi się nawiązać kontakt z marketingiem z Bohemii i zarazem uzyskać wywiad z Brianem Hicksem - jednym z głównych producentów gry DayZ.

Na samej górze znajduje się przetłumaczony wywiad przez moja skromną osobę a poniżej znajduje się oryginał.

Zapraszam do lektury.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Zuru:Brian, powiedz nam coś o sobie, o twoich hobby i czym zajmujesz się w Bohemii?
Brian Hicks:Cóż, można powiedzieć że jestem „prawdziwym wierzącym†jeśli chodzi o wyjątkowość DayZ. Aktywnie grałem w mod DayZ od kwietnia 2012 roku – w wolnych chwilach od pracy codziennie przez rok stremowałem tą modyfikację. Byłem jednym z twórców DayZ Taviana jaki i Survival GameZ survival e-sport. Przyszedłem do Bohemi z Microsoft Studios po E3 2013.
Tak naprawdę oprócz gier nie mam konkretnego hobby.
Bardzo mi się podoba jak gatunek survival games wyrósł na rynku gier, i czuję się dumny z tego że mogę brać udział w rozwoju tego typu produkcji.

Zuru:Każdy fan DayZ wie że w każdą środę serwery są niedostępne. Czy możesz nam wytłumaczyć co się wtedy dzieje? Co robią w tym czasie programiści?
Brian Hicks:Podczas konserwacji programiści pracują tak jak w każdy inny dzień. Zespół odpowiedzialny za infrastrukturę i produkcję koncentrują się na utrzymaniu porządku w bazach danych oraz na wszelkich poprawkach związanych z bezpieczeństwem. Åšrodowa konserwacja nie wpływa jednak bardzo na parce pozostałych zespołów.

Zuru:Na naszym serwerze (Dayz.pl) mamy miasteczko handlowe w faktorii koło miasteczka Orlovets który jest strefą non-PVP (kill=ban). Wiem że kilka innych serwerów posiada podobne miejsca. Co uważasz o takich inicjatywach w społeczności DayZ?
Brian Hicks:Cóż, myślę że w przestrzeni prywatnych serwerów takie rzeczy są ok – tak jak na przykład mody do DayZ. Myślę jednak że w miarę postępu rozwoju gry – my developerzy powinniśmy dać graczom odpowiednią mechanikę która zastąpi wymuszanie sankcji na graczach w takich miejscach.
Ale hej – właśnie z tego powodu shardy i mody istnieją i ludzie mogą robić co chcą w DayZ bez wpływu na podstawową rozgrywkę.

Zuru:Również pracuję w branży IT i wiem jak trudno jest wypuścić jakąkolwiek aktualizację do programu. Jak myślisz, dlaczego wielu graczy tego nie rozumie?
Brian Hicks:Nie wydaje mi się że odnosi się to tylko do tworzenia oprogramowania.
Widać to we wszystkich dziedzinach życia. U diabła – nawet ja się tak zachowuję jeżeli chodzi o tworzenie dróg przez państwo lub politykę. To jest natura ludzka żeby zastosować najbliższą nam logikę i analogię do czegoś z czym nie mamy doświadczenia.

Zuru:DayZ zostało sprzedany w bardzo wielu egzemplarzach, w bardzo wielu krajach.
Czy myślałeś że ten tytuł odniesie taki sukces?
Brian Hicks:Nie wydaje mi się że Dean czy też ja spodziewaliśmy się takiego poziomu sprzedaży.
To na pewno dało nam duży rozdźwięk – ale również pozwoliło nam na podjęcie większego ryzyka i na dokonanie większych zmian. Taki miecz obusieczny.
Jednak jeśli się o tym pomyśli – nawet dzisiaj DayZ jest grą która daje wyjątkowe wrażenia na rynku gier – i to powinno nam dać wiele do myślenia na ten temat.

Zuru:Czy chciałbyś coś przekazać Polskiej społeczności graczy DayZ?
Brian Hicks:Dziękujemy za wasz trud, przywiązanie i pełne pasji zaangażowanie w pracę nad DayZ. Nie dali byśmy sobie rady bez was I cieszy nas wzrost waszych społeczności towarzyszący nam w miarę jak zbliżamy się do publikacji DayZ. (W tłumaczeniu pomógł mi nasz Polski grafik Marcin!)


QIBnLGX.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z swojej strony chciałem dodać że przed wywiadem uzyskałem info od Bohemi że jeżeli wywiad będzie związany z pytaniami o przyszłe patche to się nie odbędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co cię obchodzi gdzie się podziały pieniądze? Jak kupujesz ziemniaki w sklepie to też cię interesuje co sobie sprzedawca kupi za np te 2zł :D

To już kompletnie co innego. Ziemniaki nie są w fazie alpha, jednocześnie płacę w przypadku Dayz za wczesny dostęp do gry oraz daje fundusze twórcom, aby mogli aktualizować grę na bieżąco. Mimo wszystko mają na pewno postanowienia wobec gracza, gdyż widać, że " pracują" nad grą. Ale jak widać, ciągną jak najwięcej hajsu, a dają najmniej poprawek do gry.

 

 

Z swojej strony chciałem dodać że przed wywiadem uzyskałem info od Bohemi że jeżeli wywiad będzie związany z pytaniami o przyszłe patche to się nie odbędzie.

 A to dziwne. Coś ukrywają. Ciężko się przyznać, że mają beznadziejnych, leniwych programistów, wybrali zły silnik i obecnie po tylu latach robią podstawowe rzeczy jak optymalizacja miast i wspieranie dx 11. Dałbym programistom 1/100 tego, co oni zakosili od graczy i byłaby już dawno ukończona. To również interes dla nich w końcu ukończyć grę, bo będą mogli podbić cenę nawet do tych 40-50$.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Hemsworth - nie robił bym tego z teorii spiskowej że coś ukrywają.
Udzielający wywiadu zawsze może zastrzec sobie jakieś pytania i to jest ich święte prawo.

A poza tym myślę że jeśli i tak spytał bym o nowe patche to nie uzyskał bym żadnej konkretnej odpowiedzi.
Jeśli chcieli by się podzielić taką wiedzą, zrobili by to przez swoją stronę główną a nie czekali aż łaskawie ktoś o to zapyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Hemsworth

1. Po co miałby pytać o kolejny patch skoro jesteśmy informowani na bieżąco? Każdy wie jakie będą główne nowości w 0.6 i każdy wie, że obecnie nie ma planów wypuszczenia go w tym tygodniu

2. Prace idą jak idą, bo wprowadzenie nowego silnika do gry to nie jest 5 minut roboty. Nie warto też dodawać teraz czegoś co jest prawie gotowe, ale po wprowadzeniu np. nowego moduły dźwiękowego będzie wymagało przerobienia a tym samym zrobią to samo dwa razy marnując tylko czas. Myślisz, że z Rust czy innymi jest lepiej?

3. Nie rozumiem, ale czego oczekujesz? Pieniądze przecież dalej są i idą na rozwój gry. Chcesz wiedzieć na co są wydawane? Proszę bardzo: zatrudnienie większej ilości ludzi do prac nad DayZ (w tym kilku całkowicie nowych zespołów jak np. tego który zajmuje się rozwojem silnika), miesięczne wypłaty dla pracowników, opłacenie niezależnych grafików którzy zrobili np. modele niektórych broni, opłacenie rachunków (m.in. prąd), opłacenie strony, firm zajmujących się zabezpieczeniami dla ich strony (np. przed ataki DDOS).

4. Widzę masz informacje z pierwszej ręki o tym jakie osoby pracują w BI, jak wygląda sprawa silnika (i akurat jego wybór był w pełni zrozumiały i uzasadniony). Stwierdzenie "po tylu latach" wygląda co najmniej śmiesznie jeśli mówimy o grze która we wczesnym dostępie jest dwa lata. Te "podstawowe" rzeczy jak optymalizacja nigdy nie jest wykonywana przed późną betą. Widzę, że jesteś kolejnym specem który wie wszystko o DayZ, BI i tym jak "ukradli kasę".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 A to dziwne. Coś ukrywają. Ciężko się przyznać, że mają beznadziejnych, leniwych programistów, wybrali zły silnik i obecnie po tylu latach robią podstawowe rzeczy jak optymalizacja miast i wspieranie dx 11. Dałbym programistom 1/100 tego, co oni zakosili od graczy i byłaby już dawno ukończona. To również interes dla nich w końcu ukończyć grę, bo będą mogli podbić cenę nawet do tych 40-50$.

 

Ja mam też takie sytuacje w swojej pracy- kiedy będą części? kiedy będzie tłumaczenie? kiedy dojadą zmodyfikowane to i tamto??

 

Bohemia to zespół, który składa się z odpowiedzialnych za to, to i to i tamto i jeszcze o to i to... Potem trzeba to poskładać w całość. Na początku też udzielałem odpowiedzi klientom w sposób wylewny i tłumaczyłem co i jak. Dziś jak ktoś się mnie pyta o podobne sprawy odpowiadam, że będzie jak będzie bo termin jest do X dnia a jeśli wyjdzie poślizg to "sorry, wyszło jak zawsze". Na koniec klient i tak jest zadowolony, że dostał to na co czekał.

 

Tak samo jest z graczami w DayZ, zapłacili i wymagają, ale "na suche drzewo to i Salomon nie naleje" ;) <-- z jakiego to filmu ?? (podpowiedź: jeden z głównych bohaterów występuje teraz w The Walking Dead)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kubas246

Niepotrzebnie ostudzasz moją opinię zbędnym czepianiem się. Å»adnym specem nie jestem, jednak widziałem, gdzie ci super programiści mierzyli, jakie były plany pod koniec roku 2015-2016 i większość z nich do dziś nie jest ukończona. Bronicie ich system i skuteczność pracy, ale sami nie wiecie, jaka jest ich dokładna kultura pracy. Raczej nikt nie wchodzi im do studia , biorąc od każdego raporty w stylu " aa, dzisiaj napisałem 10 tysięcy linijek kodu; aa, ja narysowałem prototyp nowych budynków". Wątpię, aby ktokolwiek z was trudził się pisaniem w jakimkolwiek języku programowania, byście byli przeświadczeni o tym, jaki to napięty grafik ma cała Bohemia i jak oni ciężko pracują, bowiem darzycie ich takowym zaufaniem i wyrozumiałością, jakbyście wiedzieli.

Wybacz, jeśli się mylę, próbowałem się raczej posiłkować dość rzetelnie napisanymi wpisami, jak ten poniżej:

http://90cc.pl/przeglad/rok-dayz-standalone/

No serio, aby po tylu latach od wydania wczesnego dostępu nadal umierać od chodzenia po skałach, widywać latające przedmioty, znikające bronie, wręcz wtapiające się w podłogę i na sprzęcie, który bez problemu pociągnie GTA V na wysokich, mieć spadki w mieście na kompletnie low detalach i śmiesznych komendach steam...

Coś jest ewidentnie nie tak. Przenosiny na nowy silnik, wspieranie dx11 - patch 0.60 już tuż tuż koniec lutego/początek marca, a tu znowu jakieś błędy i niedogodności. Ile można się oszukiwać. Pierw dają terminy, a potem, że coś im wypadło i mamy pamiętać o tym, że gra jest w fazie alpha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@TomAll - cytat oczywiście pochodzi z filmu "Åšwięci z Bostonu" :)

@Hemsworth - chcesz przykłady gier tzw. "forever alpha" ?

-Prison Architect
-Rimworld - tworzy go jedna osoba która pewnego dnia postanowiła pojechać na 6 mies. urlop.
Ile osób go za to zhejtowało na oficjalnym forum? Zero
-The Forest

I tysiące innych produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Hemsworth
Hicks jakiś czas temu twierdził, że roadmapa odnosi się do tego co mają u siebie na wewnętrznym buildzie. O ile sam pomysł wydaje się głupi o tyle może być prawda, bo renderer był na Q1 2015 i pierwsze screeny go pokazujące dostaliśmy właśnie gdzieś wtedy.
Wątpisz, to przestań wątpić. Za innych nie powiem, ale ja osobiście z programowaniem mam styczność. To nie jest robota na zasadzie od a do x tylko myślisz, że już prawie koniec a tu nagle znajdujesz błąd z którym meczysz się sporo czasu. Dokładnie taki problem jest teraz z 0.6, wydwalalo się że jest ok a tu nagle bugi które trzeba najpierw naprawić a trwa to dłużej niż by chcieli. Dodatkowo hype community wcale nie pomaga i starają się zapewnić jak najlepszą optymalizację w momencie wydania expa.
Zabijające skały itp powinien rozwiązać m.in. nowy kontroler postaci. Optymalizacja to jak już mówiłem rzecz która zwykle zajmuje się pod koniec bety.
Mają opóźnienie pół miesiąca,ale pytam znów myślisz że w innych projektach tego typu jest inaczej? KSP dostanie pewnie na dniach update który był niemal gotowy końcem 2015, Prison Architekt wolał natomiast trzymać się terminów i wydał 1.0 że sporymi bugami, itd.
O ile możesz być zawiedziony o tyle oskarżanie ich o lenistwo i nie kompetencje jest jednak nie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak jest w programowaniu, bo swego czasu na krótkich programach często szukałem i naprawiałem malutki błąd, którego nie było łatwo znaleźć, ale niech po prostu zaprzestaną polityki wstawiania jakichkolwiek terminów, bo to jest irytujące. Jeśli ktoś przedstawia wam 20 nowości, które mają być wprowadzone w 2016 roku, nagle zaczyna się rok 2017 i została spełniona połowa, to co możesz sądzić o takiej skuteczności? DayZ sprzedało najwięcej Early Access, a rozwija się tak samo jak inne gry alpha, jak to świadczy o tym zespole?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

Skoro rozwija się jak inne gry alpha to dobrze chyba świadczy o tym zespole :D;)

A to, że sprzedała najwięcej Early Acces to przecież nie ma wpływu na szybkość prac :)

 

Przecież to nie działa w ten sposób, że jak jedna gra sprzedała się w milionie sztuk, a druga w 10 milionach to nagle rozwój drugiej gry będzie 10 razy szybszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale, wy to żeście się rozgadali... a w tym czasie postać DayZ Wam zaklaszcze, czekajcie.. najpierw stanie i przyjmie odpowiednią pozę, jeszcze tylko chwila, teraz wyciągnie pięści, dobra już wyciągnęła i teraz zaklaskała, brawo !! :D a teraz musi na nowo złożyć dłonie z klaskania w pięści i przyjęła swoja pozycję, jeeeeeej, ale frajda :D co za pełna wartości i warta swojej ceny :D rozpisujcie się dalej, poczytam B|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"
-Prison Architect
-Rimworld - tworzy go jedna osoba która pewnego dnia postanowiła pojechać na 6 mies. urlop.
Ile osób go za to zhejtowało na oficjalnym forum? Zero
-The Forest

I tysiące innych produkcji.

"

 

Pozwolę sobie odświeżyć wątek (Bo kto mi zabroni, w końcu forum ledwo co zipie).

 

Wyżej wymienione gry przedstawił @Zuru (Którego już nie ma z nami, ale kto się tym przejmuje?), które rzekomo są w wiecznej fazie alpha. Wszystkie gry zostały już ukończone przed 2019, a DayZ wyszło w grudniu 2018 i nadal jest łatane. xDD

 

To tak odnośnie argumentów z przed lat osób, które myślały, że mają pojęcie, a wiedziały tyle, co świnia o gwiazdach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie jeszcze dopiszę. W zespole Bohemia były opłacane osoby, nawet ktoś pisał o niezależnych studiach itp. A przychodzi czas (Niekoniecznie w Dayz), gdzie modderzy dostają narzędzia do edycji plików gry i odmieniają ją w kilka miesięcy nie do poznania.  ZA DARMO KURVA!! Rozumiecie? Ktoś robi moda za darmo i polepsza rozgrywkę do takiego stopnia, w którym gra by była po 2-3 latach, gdyby twórcy zamierzali robić to samo. 

Uwielbiam ten wątek. Pokazuje to, jak czas weryfikuje poglądy tych wszystkich mądrali. 

 

Zabawne, że gameplaye z DayZ mają więcej odsłon, niż aktywnych graczy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...